Arxivat a Medio ambiente, Convocatorias

27 de setembre - Fridays for Future - Mobilitza´t pel planeta

Divendres, 27 de setembre de 2019

Mobilitza´t pel planeta

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) , s.financer (Sector Financer CCOO Serveis Catalunya) , serveistecnics (Agrupació Serveis Tècnics Catalunya) , s.Comerç (Sectorial de Comerç CCOO Serveis Catalunya) , s.hostaleria (Sectorial d'Hostaleria CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

Un compromís amb la vida

El món necessita una economia que procuri el bé comú, davant l’acumulació desaforada que crea pobresa i fa malbé el planeta.

CCOO de Catalunya apostem per l’economia sostenible, que busca l’equilibri dels ecosistemes i la cura de la natura davant l’esgotament dels recursos naturals i el risc per a la nostra supervivència. A la desregulació i al govern global no democràtic oposem una estratègia econòmica diversificada i equilibrada al territori que permeti un grau suficient de sobirania energètica i alimentària així com l’estabilització de la població. Tots els treballs hi han de ser reconeguts amb dignitat i amb drets: els productius, els de cura de les persones i dels béns comuns, els de cultura, els de convivència, els de comunicació i transport…

L’evolució tecnològica no ha d’augmentar els riscos ecològics, ans al contrari: ha d’estar al servei de la humanitat i, per tant, sotmesa a control polític. Exigim als poders públics i democràtics que facin polítiques econòmiques estratègiques com a motor d’aquest model d’economia real i solidària. Hem de considerar serveis bàsics el subministrament d’aigua, el gas, l’electricitat, la mobilitat pública i l’accés a l’habitatge.

Un compromís a cada empresa

CCOO es compromet a treballar empresa per empresa per aconseguir una transició justa en el camí cap a un planeta ple de vida i benestar, i actuarà per aconseguir:

• L’increment de les energies renovables.
  • El reciclatge, la reparació i la reducció de residus a cada empresa.
  • Una política alimentària de quilòmetre zero, com a element de vertebració territorial i de lluita contra la intermediació abusiva.
  • La construcció d’infraestructures públiques sostenibles.
  • Un pla de xoc en la inversió pública i privada per a la rehabilitació de l’habitatge amb criteris de sostenibilitat.
  • L’increment del transport col·lectiu.
  • Plans de mobilitat a les administracions públiques i a les empreses.
  • Plans de salut en el treball.

Un compromís amb la mobilització

Coincidint amb la lluita dels Fridays for Future i amb la Setmana Europea de la Mobilitat, CCOO de Catalunya participarà en diversos esdeveniments.

CCOO de Catalunya

>> PROGRAMA ASSEMBLEA I MANIFESTACIÓ divendres 27 de setembre de 2019

ASSEMBLEA de delegats i delegades de CCOO i UGT: Preservar el planeta des del lloc de treball Transició justa Plaça del Rei de Barcelona, 10.30 h

MANIFESTACIÓ unitària Fridays for Future Jardinets de Gràcia de Barcelona, 18 h