CCOO força a Zara a readmetre i adaptar el lloc de treball a una treballadora que va acomiadar vulnerant el seu propi codi ètic

La companya RMC, treballadora de Zara des del 2009 i que pateix una malaltia "professional", va ser qualificada pels serveis mèdics de la mútua com a "no apte" per desenvolupar la seva feina, la resposta de l'empresa incomprensiblement va ser acomiadar-la.

A octubre de 2014 les companyes de CCOO, coneixedores des de l'inici de la situació de la companya i dels dictàmens mèdics, van demanar a la direcció de Zara el seu trasllat del magatzem a la botiga del mateix centre, donant així una sortida argumentada a la seva situació per realitzar una feina adequada com a dependenta.

La reacció de l'empresa va ser "treure's de sobre" a la treballadora. Acomiadament que va ser denunciat i que amb tot l'argumentari de la seva situació va portar inevitablement a una demanda que ha obligat a rectificar a l'empresa. Davant l'Administració de Justícia, un tercer, ha obligat a rectificar l'actuació de Zara i deixar de fer patir a la companya, finalment Zara ha assumit la sortida més apropiada, la que ja va demanar CCOO un any abans. En l'acte de conciliació, va admetre la improcedència de l'acomiadament i, per tant, readmetre a la treballadora, alhora que va assumir el compromís de traslladar i adaptar el seu lloc de feina.

Esperem que aquest fet, que ha fet patir a la companya RMC en aquest cas, no es torni a repetir i que l'empresa prengui nota en el futur de no vulnerar el seu propi codi ètic i tingui d'entrada en consideració la intervenció sindical per cercar aquelles respostes més adequades, possibles i respectuoses amb les persones, la seva salut i el lloc de treball de les seves treballadores i treballadors.

Al conjunt de companyes i companys us volem destacar la importància que té la nostra salut i les nostres condicions de treball, que davant una situació anòmala no callem i comptem amb el suport i intervenció de CCOO per fer de la nostra feina un lloc saludable i digne.

CCOO Serveis Catalunya