Ahir a la nit (22:01h) es va publicar a la CNMV un altre fet rellevant per part del Banc de Sabadell i que reproduïm tot seguit, una vegada al matà van fer oficial les converses amb BMN:
|
“Banc de Sabadell ha subscrit a data dÂ’avui un acord amb Banc Mare Nostrum, S.A. (BMN) que té per establir les bases per a la transmissió a favor del Banc de Sabadell de certs actius i passius que conformen el negoci bancari de la Direcció Territorial Catalunya i Aragó de BMN, sempre que es compleixin determinats pressupostos i condicionants. LÂ’acord de transmissió es signarà , després de conclòs el corresponent procés de due diligence, una vegada sÂ’hagi determinat de forma exacta el perÃmetre de lÂ’operació, després dÂ’haver-se concretat els actius i passius que corresponguin a BMN aportar a la Societat de Gestió dÂ’Actius Procedents de la Reestructuració Bancaria, S.A. (SAREB). La Valoració definitiva de lÂ’operació es determinaria en base al diferencial dÂ’actius i passius nets efectivament transmesos a BS en la data en que es tanqui la mateixa.” |
COMFIA-CCOO, quan encara ens falta conèixer els detalls d’aquesta operació per poder valorar en el seu conjunt la seva repercussió global, ha mantingut ja contactes amb ambdues Direccions, de BMN i del Banc de Sabadell per demanar responsabilitat i transparència en aquest procés.
Aixà doncs, i fins que no disposem de tota la informació possible, COMFIA-CCOO exigeix quantes garanties d’ocupació i estabilitat per a la plantilla siguin necessà ries, i establir aixà les bases d’una possible negociació basades en aquestes premisses.
Si rebem per part de la Direcció de Banc de Sabadell les garanties d’ocupació necessà ries pel conjunt de la plantilla, COMFIA-CCOO trobaria l’operació interessant pels companys i companyes de Catalunya i Aragó aixà com també per a la resta de territoris de BMN, ja que amb aquesta operació BMN veuria reduïdes les seves necessitats de capital exigides i per tant donaria una major estabilitat a la plantilla que continuaria a BMN.
COMFIA-CCOO, com a sindicat majoritari tant al territori de BMN- Catalunya i Aragó com al Banc de Sabadell exigirà que, una vegada la plantilla quedi integrada en Banc de Sabadell, i tal com hem fet en tots els anteriors acords a BMN i en altres Entitats, qualsevol procés de reestructuració i integració es basi en:
-
L’obertura d’un procés de negociació amb els sindicats.
-
La garantia de manteniment de l’ocupació.
-
Aplicació de mesures no traumà tiques i voluntà ries.
|
COMFIA-CCOO no permetrem que caps de zona i territorials aprofitin les reunions programades amb la plantilla per transmetre missatges irresponsables, poc professionals i que no s’ajusten a la veritat. Des de COMFIA-CCOO volem recordar als companys i companyes que aquest procés requerirà d’una negociació basades en les nostres exigències, i que aquests missatges, que només mostren la incapacitat del que ho diu, no ajuden a mantenir la tranquil•litat en aquests moments. |







