Hem signat un Acord sobre l’adaptació del pla d’Igualtat a Caixa Penedès, que ens aportarà millores en Conciliació i que ha permès establir un protocol contra l’assetjament sexual, a més de la creació d’una Comissió que vetllarà perquè es compleixi la Igualtat d’Oportunitats entre dones i homes a la nostra entitat.
Aquest acord, que CCOO hem treballat al llarg de sis mesos intensos de reunions i lents avenços, fins a arribar al satisfactori punt de la signatura del preacord el dimecres i la ratificació del Comitè Intercentres ahir dijous, aporta avantatges en matèria de Conciliació que milloraran la vida de molts pares i mares i la d’aquells que tinguin a casa algun familiar amb dependència.
Els punts més destacables d’aquest Acord són:
Possibilitat d’aconseguir un apropament del centre de treball proper al domicili particular de la treballadora embarassada o en periode d’alletament. Possibilitat de gaudir del descans per maternitat en règim de temps parcial.
Augment de dies per permÃs de paternitat dels 13 dies actuals fins als 16 en tres anys.
Augment dels 10 dies naturals dÂ’alletament en dos dies més, en cas de bescanviar les mitges hores dià ries pel permÃs acumulat.
Possibilitat de gaudir part de les vacances durant lÂ’any següent al permÃs de maternitat.
Dret a reducció de jornada adaptable a les necessitats del treballador o treballadora per causa de maternitat/paternitat, amb dret a percebre Ãntegrament lÂ’ajut de guarderia independentment de la reducció.
Dret a flexibilitzar en mitja hora la jornada dià ria –entrada a les 8,30 i sortida a les 15’30.
Augment en dos dies més del permÃs retribuït de paternitat ( de 3 a 5 dies).
Millora dels permisos retribuïts i també dels no retribuïts (podent percebre part o tot el salari grà cies a una bossa assistencial de 36000 € anyals que es crearà a l’efecte).
Millora en els ajuts de naixement, passant dels actuals 60 € als 540 €, i de guarderia que passarà a 890 €, i d’ajut d’estudis dels fills, que passarà a 520 €.
Totes aquestes millores, a més de les parelles matrimonials seran aplicables també a les parelles de fet establertes en registre públic, per exemple el permÃs de 15 dies per casament, que ara també el gaudiran les parelles de fet, a partir del moment dÂ’enregistrar-se al registre dÂ’unions civils (independentment que sÂ’hagin gaudit ja dels 15 dies per matrimoni amb anterioritat).
Ens congratulem en la consecució de totes aquestes millores per als treballadors i treballadores que formem la plantilla de Caixa Penedès, i esperem que serveixi com a esglaó per anar pujant l’escala de millores futures que encara són necessà ries.
En temps de crisi, la confiança en els que ens representen i en els que ens dirigeixen és més necessà ria que mai.
14 de novembre de 2008 – com. 48/08
Afilia't a COMFIA-CCOO,
compromesos amb tu
"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratuïtament, suscriu-te.







