CCOO Serveis denuncia que l'increment de visites turÃstiques a Girona provoca més precarietat i externalitzacions que generar llocs de treball
CCOO Serveis considera que l'increment de visitants que s'ha produir durant els anys 2014 i 2015 a les comarques de Girona, i especialment a la Costa Brava, no ha repercutit al mateix nivell en la creació de llocs de treball. És significatiu que el sector a les comarques amb 3.501.336 de visitants durant el 2015 només ha generat 796 llocs de treball durant aquest any. El fet més rellevant és la població de Lloret de Mar, amb 1.141.138 visitants al 2015 només ha generat 32 nous llocs de treball a la hostaleria respecte al 2014.
CCOO rechaza las propuestas de UNESPA y AMAT para el Convenio de Seguros y Mutuas
Los tribunales condenan al Ministerio de Defensa a la readmisión de las trabajadoras de una empresa de colectividades
En el dÃa de ayer, 16 de marzo, salió la sentencia que condena al Ministerio de Defensa a la readmisión de 9 de trabajadoras, tras su decisión unilateral de rescindir el contrato con la empresa que daba las comidas en los comedores de los cuarteles de la Base Militar El Cid en Burgos.
Nueva nulidad en el ERE Tragsa
Los servicios jurÃdicos de CCOO nos han informado que el Juzgado de lo Social nº 2 de Ourense ha dictado una sentencia que considera nulo el despido de un trabajador en el marco del ERE Tragsa.
En este caso, la Sala considera que la valoración efectuada al actor, ha de considerarse arbitraria y carente de toda acreditación y justificación? ya que ?no existe en las actuaciones dato alguno que permita determinar de dónde se obtiene la puntuación atribuida al demandante prueba que debÃa suministrar la empresa?. La simple manifestación del evaluador que le asigna la puntuación en modo alguno justifica la misma por cuanto no conoce las circunstancias de la prestación de servicios del actor, al no compartir trabajo con el mismo en la obra, en temas concretos y permanentes como son el compañerismo, la integración en el equipo, el grado de implicación, etc.
Como podemos ver, cuestiona la forma y manera de cómo se ha realizado el proceso de selección del personal despedido y destaca la opacidad de la valoración, es decir, hay una puntuación negativa del trabajador pero se desconocen los criterios concretos que han llevado a dicha evaluación y que la empresa no ha podido aportar en el acto del juicio.
En este enlace podéis leer una noticia relacionada con este asunto publicada por InfoLibre.
Consideramos que ésta es una importante sentencia ya que, si prospera esta tesis en posteriores sentencias, muchos despidos serán declarados nulos por incumplimiento de la regla relativa a los criterios de selección del artÃculo 51 de la Ley del Estatuto de los Trabajadores.
CCOO Serveis convoca una nova concentració, 18/03, davant Caprabo per exigir que aturi la imposició unilateral de trasllats i modificació d'horaris
Divendres que ve dia 18 de març de 12 h a 13.30 hores, CCOO Serveis Catalunya ha convocat una nova concentració davant la botiga de Caprabo situat en Passatge de Senillosa, 8-10 (Fontcoberta) de Barcelona, per exigir a la direcció de l'empresa que aturi l'aplicació de l'expedient de canvi de condicions laborals de 350 treballadores i treballadors afectats, de les quals 308 són dones i aquests canvis està provocant que a prop de 50 ja hagin demanat l'extinció del contracte laboral.
CCOO Serveis analitza la situació precà ria i els conflictes laborals en el sector hoteler a les comarques gironines
Dijous 17 de març, a les 10.30 hores, CCOO explicarà en roda de premsa quina és la visió sindical de l?evolució i situación precà ria que està patint el sector hoteler a les comarques gironines i informarà de la vaga plantejada pels treballadors i treballadores de l?Hotel Marina Sand (antic Hotel Selvamar) de Lloret de Mar prevista per a la propera setmana.
RODA DE PREMSA:
Dijous 17 de març de 2016 - a les 10.30 hores
CCOO Girona - c/Miquel Blay, 1, sala
reunions 5a planta. Girona
Comunicado informativo sobre la situacion del Empleo en ACS
GarantÃes per arribar a l'acord
Avui hem celebrat la quarta reunió, en què les demandes que CCOO vam fer a l'empresa (accedeix aquÃ) perquè aquesta operació tingui les mà ximes garanties, tant d'ocupació com de condicions socials i econòmiques, semblen que serien acceptades per l'empresa en la seva gran majoria.










