CONVENI OFICINES i DESPATXOS

COMFIA-CCOO signa la revisió salarial 2011 del Conveni d'Oficines i Despatxos de Catalunya

Aquest dijous 17 de febrer hem signat les taules salarials per aquest any 2011 del Conveni Col.lectiu d'Oficines i Despatxos de Catalunya, regularitzant les taules del 2010 amb la diferència entre el IPC previst i el real (2%) i situant l'augment provisional per aquest any en 1,25% amb caràcter retroactiu des d'1 de gener.

Igual que l'any passat, hem donat per solucionada la greu discrepància que hi ha hagut per la manca d'existència d?una referència d'un IPC previst pel Govern per aquest any. Per tant, s'ha imposat el sentit comú i ens hem ajustat als criteris salarials recollits en l'Acord confederal per a l'ocupació i la negociació col.lectiva, i que ha servit per solucionar un conflicte que podia haver tingut un final molt negatiu per als treballadors i treballadores del sector.

En primer lloc, s'ajusta la taula salarial definitiva del 2010, addicionada en un 2% que és la diferència entre el 1% que vam agafar com a indicador d'IPC previst i el 3%, que ha estat el IPC real a 31 de desembre del 2010. Sobre aquest augment, hem d'afegir aquest 1,25% per confeccionar les taules provisionals del 2011, fruit del 1% agafat novament com a referència d'IPC previst i el 0,25%, en aplicació a allò previst en el article 19.3 del vigent conveni col.lectiu.

Hem de vigilar que, tal i com està estipulat al conveni, la clàusula de garantia pel 2010 només actua des del mes en què es va superar el indicador que hem agafat com IPC previst, és a dir, des del mes d'octubre, tal i com indica l'INE. Per tant, afegim una taula de possibles endarreriments a cobrar des del mes d?octubre, cas que tinguem salaris ajustats a taules de conveni. Per una altra banda, també adjuntem les taules salarials provisionals per al 2011 en funció dels augments descrits en el paràgraf anterior.

Des de COMFIA-CCOO Catalunya ens congratulem d'haver arribat a aquest acord, ja que aquestes taules garantitzen el poder adquisitiu de més de 200.000 treballadores i treballadors de Catalunya, en un conveni que fa referència a una multitud de sectors i subsectors, amb realitats moltes vegades molt atomitzades, i en el que és imprescindible garantir uns mínims dignes i acceptables en el conveni col.lectiu, eina vertebradora del sector.

Volem afegir que és molt important continuar a l'aguait del calendari laboral que les empreses tenen la obligació de publicitar, ja que aquest any, en aplicació de la distribució de jornada (1.772 hores màximes per conveni sobre 225 dies laborables) aquest any tenim un excés de jornada de 28 hores, és a dir, 3,5 dies de més que s'han de compensar d'alguna manera.

Us demanem que, donada la transcendència de tots aquests conceptes, tingueu especial cura en l'aplicació de les vostres condicions de treball i que, per qualsevol dubte, poseu-vos en contacte amb nosaltres als telèfons de la Federació.

Taules salarials, complements i dietes 2011.

Salutacions.