@ccooasisa                  sección.sindical@asisa.es     afiliación                  convenio   

 


Comunicat

CLASSIFICACIÓ D’OFICINES

Des de la implantació del nou sistema de classificació d’oficines l’any 2000, l’evolució ha tingut un recorregut dispar. El nou sistema va començar en una posició molt millor que la de l’anterior sistema, i durant els primers anys ha evolucionat favorablement, augmentant el nombre d’oficines de Nivells alts i disminuint les de Nivells més baixos, si bé en els darrers anys ha experimentat un gir negatiu. Actualment la situació no és molt diferent a l’establerta inicialment en termes percentuals. Malgrat tot, des de la Secció Sindical de CCOO es proposarà establir uns percentatges mínims i màxims de cada Nivell, per assegurar que amb el temps no s’acabi desvirtuant el sistema.


Comunicat

JUBILACIÓ FLEXIBLE. UN ALTRE ÈXIT DEL TREBALL DE CCOO

CCOO, sindicat majoritari a Caixa Catalunya ha arribat a un acord de jubilacions parcials amb la Direcció d’aquesta Caixa. Aquest tipus de jubilació consisteix en treballar només una part de la jornada, d’entre un 15% i un 75%, i cobrar una pensió de jubilació parcial per la jornada no treballada. L’avantatge d’aquest sistema consisteix en que, malgrat s’accedeix a la jubilació abans dels 65 anys, la seguretat social no aplica cap reducció per edat a la pensió a percebre. D’altra banda, quan s’accedeix a la jubilació total als 65 anys, tampoc hi ha cap merma en la pensió per aquests anys treballats amb reducció de jornada, i es percep el mateix import que si s’hagués treballat els darrers 5 anys a jornada completa. Tot això, vinculat a contractar un treballador de relleu, és a dir, a no amortitzar un lloc de treball.

Els acords que CCOO està impulsant a totes les Caixes d’Estalvi, i que a Catalunya ja s’han aconseguit a Caixa Manlleu, Pensions, Catalunya, Tarragona, Girona i Terrassa van en la línia de treballar un 15% de la jornada, agrupada per mesos, semestres o anys, i està jubilat pel 85% restant, cobrant a més un complement per part de l’entitat fins garantir un determinat percentatge del salari real anterior al moment de produir-se la jubilació.


Nota de prensa: Doce importantes organizaciones fijan su posición unitaria

Ciudadanos, profesionales, asociaciones empresariales y sindicatos, contra el canon digital

Rechazo a que fabricantes de soportes, equipos o gestores de redes de telecomunicaciones sean corresponsables de los contenidos que se almacenen o circulen por ellas. El canon grava y penaliza de forma indiscriminada a todos los usuarios. Tampoco erradica el fenómeno de la piratería y fomenta el fraude Total respeto por los derechos de autor y su gestión directa a través de tecnologías digitales y sistemas de protección contra copias