Tecnocom Espa帽a Solutions en lluita pel seu conveni

Els treballadors de TES (antiga Getronics Espa帽a Solutions) en peu de guerra per a defensar el seu conveni colectiu.

pmail

Els amos de Tecnocom, una multinacional espanyola formada per v脿ries empreses SENSE conveni propi (exceptuant l聮antiga Getronics), no veuen amb bons ulls el conveni que regeix en l'empresa i estan obstinats a retallar els seus beneficis socials. Aquesta idea es posa de manifest en les paraules de Javier Mart铆n, conseller delegat, en una entrevista aCOMPUTER WORLD del 20 d聮abril del 2009, en la que qualifica la dualitat de convenis en el grup Tecnocom com un 聯problemilla聰.

La negociaci贸 del conveni 2009 est脿 estancada degut al fet que la Direcci贸 oferix una pujada salarial 0, per a aix铆 poder pujar els sous a qui els 聯jefecillos聰 de torn decideixin. En la resta d'aspectes, tamb茅 plantegen reduccions, com en la jornada d'estiu, els permisos legals, els torns, etc, baixant-los al s貌l marcat per l'Estatut dels Treballadors o pel conveni Sectorial, segons el cas, amb l'excusa que aquestes rebaixes s贸n per a preservar l'ocupaci贸, encara que simult脿niament s'est脿 acomiadant a treballadors en un incessant degoteig que no s聮atura.

L'objectiu de la part social, en aquests temps de crisis, 茅s mantenir els beneficis socials del conveni i una pujada de l'IPC per a tots, sabent que aquest any l'IPC ser脿 m铆nim. I despr茅s d'una pujada m铆nima per a tots, que la Direcci贸 pugi el sou a qui vulgui. Fins ara l'煤nica cosa que s'ha aconseguit 茅s que ofereixin una pujada variable en la seva totalitat i no consolidable en salari, lligada a par脿metres que no tenen gens que veure amb el treball de cadascun (com l'absentisme o el nivell de treballadors desasignats), i amb l'agreujant que, si aquests par脿metres no s贸n bons, caldria retornar diners a final d'any.

No contents amb tot aix貌, els dirigents tamb茅 han fet una interpretaci贸 interessada i err貌nia del conveni, i a una part dels treballadors els han restat un 0,8% del sou de tot l'any per la difer猫ncia entre la bestreta del 2008 i l'IPC real. El conveni de T.E.S. regula clarament que si calgu茅s retornar alguna quantitat, aquesta es descomptaria de la bestreta de l'any seg眉ent durant el primer trimestre, per貌 es d贸na la circumst脿ncia que, a causa de la 聯pol铆tica聰 de la nova Direcci贸, al 2009 no hi ha hagut cap bestreta (pujada salarial 0). La seva pr貌pia estrat猫gia d'allargar i entorpir la negociaci贸 se'ls ha tornat en contra i al tirar-se'ls Mar莽 damunt, han realitzat el descompte directament en la n貌mina dels treballadors. Curiosament, el descompte nom茅s ho han aplicat a aquells que NO van tenir pujades individuals fora del conveni, arribant a l'absurd de descomptar, al personal que gaudeix de reducci贸 de jornada, l'import corresponent a la jornada completa. Despr茅s de l'猫xit de les concentracions, dilluns passat va haver un acord en el SIMA en el qual l'empresa es compromet a retornar la totalitat dels imports sostrets.

Mentre, els alts dirigents segueixen parlant dels beneficis hist貌rics de l'empresa en el 2008 i s'omplen les butxaques amb 聯premis聰 per aquests resultats que, pel que sembla, nom茅s s贸n m猫rits seus.

El 29 d'abril Tecnocom publicava la not铆cia que en el primer trimestre de 2009 ha obtingut un benefici net de 2,354 milions d'euros, un 106,9% m茅s que en el mateix per铆ode de l'any anterior. Per貌 els treballadors no hem de tenir gens que veure en aquesta millora, ja que no nom茅s volen un increment 0 sin贸 que, a m茅s, se'ns resta salari de l'any anterior.

I les maquinacions per a eliminar el Conveni de T.E.S. no acaben aqu铆. Recentment, la Direcci贸 est脿 organitzant reunions en les quals 聯ofereix聰 a gerents i superiors el pas a una altra empresa del grup, sense conveni, per descomptat.

Per a plantar cara a aquest atropellament i salvar el conveni, els treballadors hem votat en assemblea realitzar una s猫rie de mobilitzacions, amb l'esperan莽a de fer recapacitar a la Direcci贸. Des de finals d'abril fins al 11 de maig s'estan realitzant concentracions en tots els centres de treball a l'hora de dinar.

Oficina de La Campana Barcelona

Oficina C/ Santander Barcelona

Oficina Miguel Yuste Madrid

Oficina de Tarragona

En paral路lel, s'estan tramitant den煤ncies davant la inspecci贸 de treball per multitud d'aspectes que es troben actualment en situaci贸 irregular: endarreriments, cessi贸 il路legal, cotitzacions a la seguretat social mal efectuades, defectes en la prevenci贸 de riscos laborals, etc.

Si els responsables de la companyia no canvien d'actitud, a partir de la segona quinzena de Maig es convocaran aturs parcials de 1 hora en la jornada laboral en tots els centres i a les oficines dels clients. Aquestes mobilitzacions desembocaran en una vaga a nivell nacional, proposada per CCOO per a Juny.

Secretaria de Comunicaci贸

Secci贸 Sindical CCOO T.E.S.

Amb COMFIA-CCOO tu hi guanyes

Vosaltres sou la nostra for莽a
AFILIA-T聮HI!

Af铆lia't! a COMFIA-CCOO

Servicios afiliaci贸n CCOO

Servicios Afiliaci贸n

Oferta de Servicios para la Afiliaci贸n.Vacaciones, ocio, motor, consumo, inform谩tica, etc.

Secci贸n Sindical Estatal de Grupo de Tecnocom
                                           Miguel Yuste, 45-1陋 planta (Madrid) 913 251 337