01 de febrer de 2011

19 DE FEBRER. MÉS INCERTESA?

Davant la convocatòria realitzada per la nostra entitat pel dia 19 de febrer, la Secció Sindical de CCOO de Caixa Penedès volem dir el següent:

Lamentem la forma com s’ha comunicat aquesta convocatòria, sense detallar el contingut i que només ha fet augmentar el neguit de tota la plantilla de l’entitat. I és que sembla que ens estiguin convocant per la presentació d’un utilitari o un robot de cuina. I tots sabem que no és això.

Volem recordar a tots els companys i companyes, que el dia 19 és dissabte, i festiu. L’assistència a la convenció és totalment voluntària. (veieu Conveni Col·lectiu de les Caixes d’Estalvi, article 31 sobre jornada laboral).

Si algú ja tenia plans, viatges contractats, que no retoqui la seva agenda per aquesta convocatòria. Demanem que si rebeu la més mínima pressió per part d’algun cap per assistir-hi que ens ho faci saber quan abans millor.

Reclamem que la nostra Direcció doni instruccions clares, sobre el motiu de la convocatòria, de com imputar les despeses que es generin per les persones que desitgin assistir-hi (quilometratges, pàrquings, ½ dieta, etc.).

De totes maneres, el proper divendres 4 de febrer tindrà lloc una reunió informativa de la representació sindical amb la Direcció de la Caixa per rebre detalls d’aquesta convocatòria. Informarem llavors del contingut de la mateixa.

CCOO continuem treballant per tal de que els impactes laborals que pugui patir la plantilla en aquest procés siguin els mínims, tal i com hem demostrat en la darrera negociació, assolint un acord laboral avantatjós pel conjunt de la plantilla, amb un objectiu clar de manteniment de llocs de treball.

Estem immersos en un procés complexa, en una situació social complicada, de nervis. Només exigim que es transmeti tranquil·litat, i aquest correu electrònic enviat per la Direcció no és la manera.


20 de gener de 2011

VACANCES 2011

Aviat començaran a donar-nos pressa perquè confeccionem el nostre quadrant de vacances. Aquest període que ens hauria de permetre allò tan consuetudinàriament comentat com és carregar les piles. Qui pugui, viatjant. O, simplement desconnectant de la feina i del quefer diari. I desconnectar es fa imprescindible quan els nostres superiors laborals es complauen en pressionar, en collar cada dia més els cargols. Cal recordar que les vacances són un període de descans imprescindible i que repercuteix en la nostra salut –especialment la mental- i en la qualitat de la nostra feina molt directament.

Aquest tema, com tants d’altres, no el contempla igual la Direcció que la plantilla. Cada any hi ha problemes. Però afortunadament les podem escollir, dintre dels criteris establerts pel Conveni i l’Estatut dels Treballadors. Enguany, a més, la plantilla s’ha reduït. Els processos de desvinculacions han començat i les incerteses per saber com afectarà la mobilitat geogràfica en moltes zones fan d’aquesta situació un tema a tractar amb cura i sensibilitat.

El conflicte col·lectiu interposat per CCOO i la UGT l’any passat és vigent. Si en el termini d’aquest mes de gener no hi ha una proposta ferma i clara per solucionar aquest conflicte, es donarà continuïtat a aquesta demanda i donarem entrada, si volen, a la resta de la representació Sindical, com vam decidir al Comitè Intercentres.

L’any passat, davant el desgavell que van provocar les capçaleres de zones i algunes Territorials en aplicar criteris diferents en els quadrants d’oficines, CCOO va aconseguir que es marqués una línia des de Direcció General que lluny de ser definitiva, va fer minvar el clamor popular. Però tot i així, vam haver de posar-hi quatre ulls per evitar que molts d’ells tornessin a fer cas omís de les noves directrius.

Com sempre, cal estar atents als nostres drets. L’agrupació d’oficines és IL·LEGAL. Aquestes agrupacions les fa la nostra Direcció per evitar de contractar personal de suplències. Nosaltres NO som responsables de tot el que està passant, i per tant no hem de pagar-ho. Tenim 25 dies de vacances per gaudir entre l’1 de gener i el 31 de desembre, i cal aprofitar-los, i també tenim un dia de lliure disposició que el Conveni ens atorga, podent-lo demanar en qualsevol moment de l’any sense haver de comunicar el motiu. Heu de tenir en compte que a la taula negociadora del Conveni va ser difícil aconseguir-lo, i depèn de nosaltres mantenir-lo i augmentar-lo en un futur. I encara que la vigència del Conveni sigui el 2010, fins a una nova negociació mantenim el mateix text.

Recordem les nostres peticions que any rere any hem presentat a la Direcció i que, lluny de ser exagerades, es basen en aplicar una mica de sentit comú:

- No agrupar les oficines pels quadrants
- Oficines de tres i quatre empleats haurien de fer el quadrant soles.
- A partir de 4 empleats que dos empleats puguin marxar al mateix temps de vacances.

En aquest punt cal encoratjar-vos a defensar aquest actiu tan important i tan innegociable com és el període de vacances. Molts tenim una vida privada, personal i en la que hi ha persones amb les que hem de coincidir alguns dies, per poder gaudir-les. Altrament seran desaprofitades. I cal recordar que aquells que tinguin fills en edat escolar tenen el dret de gaudir-les dintre del període de vacances escolar, sense que això impliqui l’elecció d’un torn determinat, però sí a tenir-les –totes, si cal- dintre d’aquest període.
Art.35.2 conveni.

Si us trobeu amb problemes a l’hora d’enviar els quadrants de les vacances, o qualsevol altre incidència en aquest tema, no dubteu en fer-nos ho saber.


17 desembre 2010 Comunicat 64/10

tardes de DIJOUS de NADAL


Horas Anuales

Todos tenemos que hacer las mismas horas anuales, estemos en clientes o en estructura, asegurate que se cumple el convenio.


Elecciones Sindicales 2010 - BBVA ESTATAL

Los sábados son nuestros

Los sábados libres son el mayor éxito de la gestión de CCOO en el sector, desde las últimas elecciones. En la actualidad hay acuerdos en los bancos más importantes y la mayoría de las personas que trabajamos en el sector podemos acumular nuestro tiempo libre en el fin de semana.


9 de novembre 2010 Comunicat 52/10

dia de LLIURE DISPOSICIÓ

El Conveni Col·lectiu que acaba aquest any 2010 ens atorga un dia de permís a més dels 25 dies de vacances estipulats.


CONTRATO TEMPORAL - BBVA ESTATAL

4 días de Licencia Anual Retribuida

Los 4 LARs de Convenio, son días de Licencia Anual Retribuida regulados en el Convenio. Si no se disfrutan en el año se pierden. No se hacen proporcionalmente al periodo trabajado, son 4 días para todos, fijos y temporales. Ante las informaciones erróneas que está dando el SAE, CCOO hemos remitido una carta a RRLL.


28 Octubre 2010 Comunicat 50/10

CONCILIACIÓ : compleix amb la TEVA VIDA

És tard. Una altra vegada tard. Fins quan?


Jornada Laboral - BBVA Estatal

Sólo 50 días laborables para coger las vacaciones pendientes

Las vacaciones reglamentarias (los 25 días del Acuerdo de Sábados), deben inexcusablemente tomarse dentro del mismo año. Las excepciones, relacionadas con enfermedad o con permiso de maternidad o paternidad tienen otra regulación. Pero en general las vacaciones deben tomarse de acuerdo con el Cuadro aprobado a principios de año.