DECATHLON

Proposta de CCOO sobre el sistema de fitxatge

CCOO informa de la proposta sobre el sistema de fitxatge en l'empresa Decathlon, després de la reunió del Comité Intercentres aquest mes de setembre.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

Cronologia fins al moment

CCOO ja manifestà la seua disconformitat l’any 2019 quan l'empresa plantejà l’eplanning com a registre horari, i deixà clar que per a la representació de CCOO és només una planificació i no un registre horari. La Secció Sindical de CCOO començà un treball de camp interposant inspeccions en quasi tots els centres de treball on estem presents amb la dificultat d'haver de contrarestar informes positius del sindicat SGICD del sistema existent com a vàlid en quasi totes aquestes. Quasi sempre se'ns ha donat la raó, quedant alguns pendents de resolució encara. Per això, després de rebre la notícia que l'empresa implantarà aquest registre ens alegrem que l'empresa faça un pas al capdavant en aquest sentit i per descomptat ens enorgullim del treball de les delegades i dels delegats de CCOO sense el qual aquest empenyiment segurament no s'haguera aconseguit. Ara com a sindicat cal fer la segona part del treball i és que no vulnere drets, que complisca la legislació i després d'implantat continuar compartint amb les plantilles per a avançar.

En què consistirà.

Resumint, habilitaran un botó ENTRADA en l’eplanning 2, deu minuts abans de l'entrada, on la persona treballadora premerà per deixar constància de l'hora i minut de l'entrada i es clicarà de nou a l'eixida al contrari de l'anterior versió en la qual és el responsable directe qui modifica o no les hores si faltaves o eixies tard.

Han fet moltíssim recalcament que en cap moment es pot realitzar cap horari diferent al de la planificació diària. Hem recordat que els directors a través dels responsables són els que "animen" que ens quedem i no deixem clients a mig fer, no ens anem del torn amb clients en secció o fins que vinga el teu company de relleu, així com acabar el tancament de caixes.

Reforcen que els responsables faran comparació visual, com sempre perquè ningú faça ús indegut entrant tard o bé perquè no es quede ningú davant una evacuació i per a això disposarà d'uns colors que marquen diferències entre el registre i l’eplanning i així tenen més fàcil fer de controladors de presència.

Què trobem a faltar

Sembla que hi haurà un registre en el dia, però encara no ens han garantit que puguem tindre'l accessible durant 4 anys. Ni que els contractes a temps parcial tindran els seus registres horaris a final de mes.

Hem mostrat les nostres inquietuds tant amb el treball a distància, ja siga des de casa com fora del centre de treball, bé amb eines telemàtiques o amb missions, etc., però l'empresa no ha donat cap resposta a això més que es farà d'igual manera.

La nostra afiliació ja ens havia donat el seu sentir que un sistema de petjada en el centre de treball seria el més adequat i fàcil per a tots, sense haver d'anar inventat mètodes que pretenguen continuar pressionant a treballadors que no prevegen les seues hores extraordinàries, però qui és amo governa... ja ho sabem i la llei els permet utilitzar el mètode que consideren millor per a la seua organització.

Què hi ha de més

L'empresa ha deixat sobre la taula també possibles sancions en el futur amb el fitxatge per reiteracions en l'oblit de la realització d'aquest, ja sabeu que per a nosaltres el règim disciplinari JA és abusiu i és part de la major part d'acomiadaments improcedents que realitza aquesta empresa envers la seua gran família de venedors.

No obstant això, ja sabeu que no som de signatura ràpida i que, per tant, al contrari del sindicat SGlCD que sembla haver tingut clar ja el SÍ a l'empresa, sense valorar-ho en profunditat, des de CCOO, no podem donar el vistiplau absolut sense testar o avaluar amb el nostre departament jurídic, si aqueix sistema respon o no al dret de la plantilla.