SALUT LABORAL - BBVA CATALUNYA

Riscos psicosocials: Per una feina més saludable

És conegut que el risc per a la salut més habitual entre les persones que treballem a banca és el derivat de factors psicosocials. Dissortadament, aquest risc es converteix amb freqüència en patologies com l’estrès, l’ansietat o la depressió. Moltes de les baixes laborals que es produeixen al BBVA són causades per aquestes patologies. En molts altres casos, les persones afectades continuen la seva activitat professional, però requerint teràpies farmacològiques o d’altra mena.


Salud - BBVA Estatal

Sobre la Póliza de Asistencia Médica de Sanitas

Nos han llegado diversas protestas por varias iniciativas de Sanitas, principalmente por la fortísima subida que viene produciéndose según se van renovando los contratos por los compañeros y compañeras en los últimos meses. CCOO hemos dirigido un escrito a RRHH.


25 de gener de 2011

SEGURETAT I SALUT EN ELS LLOCS DE TREBALL (RD 486/1997)

Continuem amb la publicació dels comunicats informatius sobre salut laboral. Tot i que no sembli prioritari, degut al bombardeig de notícies que sobre el SIP ens cau diàriament, és molt important afrontar els nous temps amb una sèrie de conceptes clars.

A CCOO volem recordar la importància de tenir un bon ambient de treball. Un bon ambient en el que fa referència al nostre entorn (temperatura, ventilació...) i també al que fa referència a aspectes més socials però de vital importància (relacions entre companys d’un centre de treball).

A les visites que els companys i companyes de CCOO realitzem per totes les oficines, hem detectat moltes vegades deficiències i cert desconeixement de com ha de ser aquest ambient laboral òptim.

I és que en matèria de prevenció de riscos laborals existeixen normatives que regulen tot l’àmbit relacionat amb la salut, i és important que es compleixin. El seu compliment està directament relacionat amb la salut de tots els companys i companyes que formen part del nostre centre de treball.

Per això us volem recordar la normativa bàsica aplicable en els llocs de treball:

Temperatura Òptima en el centre de treball: 24ºC

Prohibit fumar en el centre de treball (El seu incompliment comporta sancions importants per l’infractor)

Farmacioles: només poden contenir material de primers auxilis.

Medicaments: han d’estar guardats en un armari o calaix, ordenat, etiquetats i sense caducar.

Extintors: han de passar un control (revisions trimestrals, manteniment anual i retimbrat cada 5 anys) i han d’estar senyalitzats (en llocs visibles en sentit a les vies de sortida i la part superior ha d’estar a 1’70 m del terra) No poden superar els 20 anys de servei.

Zones de pas: no pot haver res que impedeixi el pas (capses, arxius...)

Ordinadors: les pantalles, el teclat i la impressora hauran de situar-se davant els vostres ulls, mai al costat. Les males postures poden provocar contractures a les cervicals, a les lumbars, etc.

Il·luminació: Vigileu que els fluorescents funcionin bé. Substituïu els fosos i aquells que funcionen del tot bé. Evitarem forçar la vista.

Reposapeus: el departament de RRLL disposa de reposapeus, així que si el necessiteu només l’heu de demanar via correu electrònic. Ens feu arribar una còpia.

Si mai teniu alguna dolència provocada per la feina, no aneu al metge de capçalera, aneu sempre a la Mutua d’Accidents de Treball contractada per l’empresa. En cas de tenir qualsevol dubte o problema truca’ns.

Per un ambient saludable


salud laboral - bbva estatal

Reunión del CESS

El Comité Estatal de Seguridad y Salud (CESS), celebró este pasado día 13 de enero la reunión correspondiente al 4º trimestre de 2010. De lo tratado sobre Seguridad, Área de Vigilancia de la Salud y Área Preventiva, destacamos: Riesgos Psicosociales, Todomóvil y Puestos de Caja.


CCOO y UGT convocan para el día 16 de diciembre a 5 minutos de silencio a las 12 en la puerta de las oficinas del sector financiero

La seguridad de las personas en las oficinas debe ser la prioridad en el seno de las entidades financieras

15-12-10 FES-UGT y COMFIA CCOO convocamos a todos los trabajadores y trabajadoras del sector financiero a realizar 5 minutos de silencio en las puertas de las oficinas, para manifestar nuestra repulsa por este asesinato.



Dijous 16, 5 minuts de silenci a la porta de les oficines del sector financer

COMFIA-CCOO manifesta la seva total repulsa als fets esdevinguts aquest matí en una oficina de la Caixa d'Estalvis del Mediterrani a Olot

L'assassinat, aquest matí, de dos empleats de la CAM, torna a posar de manifest la necessitat de revisar les mesures de seguretat en les entitats financeres.


Coneix CCOO

¿Què es i què fa CCOO en Serveis? Les nostres oficines, Estatuts, Congressos, Política Privacitat

Calendari Laboral 2021

Festius estatals i per comunitat

Simuladors i utilitats

Simuladors i calculadores, laboral i social

Videos Serveis CCOO

Canal de Youtube de Serveis CCOO

Fotos Serveis CCOO

Pàgina de Serveis CCOO a Flickr

Fal·làcies i mentides

Fal·làcies, mentides i veritats sobre els sindicats


 

 

Logos i marques propietat dels seus respectius autors
Es permet la reproducció total o parcial de tots els continguts sempre que se citi la font i s'enllaci amb l'original.
RSS per Sectors, Territoris i Empreses

miembro de UITA