Davant la anul·lació del Conveni de col?lectivitats de Catalunya serà d´aplicació el Conveni de col·lectivitats estatal

Conveni col·lectiu col·lectivitats estatal 2019 Anul·lat Conveni col·lectivitats Catalunya

El Tribunal Suprem (TS) ha resolt el recurs de cassació interposat per l'associació empresarial ACERCO contra la sentència de Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que declarava nul l'acord de pròrroga del conveni de col·lectivitats de Catalunya per als anys 2018-2021.

El TS, en la mateixa línia que en el seu dia el TSJC, declara la nul·litat del conveni col·lectiu de col·lectivitats de Catalunya.

Per tant, a nivell sectorial, el conveni col·lectiu aplicable al sector des de l'any 2018 és el conveni estatal.

Us recordem que l'acord de pròrroga, signat per UGT i ACERCO, es va negociar al marge de CCOO i d'una altra patronal representativa, amb la finalitat que no s'apliqués el conveni col•lectiu estatal, que entrava en vigor a Catalunya el 2018.

Prèviament a aquest acord de pròrroga, UGT i la patronal ACERCO, van arribar a acords per desvincular Col·lectivitats del conveni d'Hostaleria. Fruit d'aquest acord van ser el primer i segon conveni de col·lectivitats de Catalunya, que van suposar la consolidació de retallades en les condicions de treball com ara:

- Menor increment salarial respecte del conveni d'hostaleria de Catalunya.

- Creació d'un nivell retributiu de 11.000 euros anuals per a menors de 35 anys (declarat il•legal pel Tribunal Suprem)

- Flexibilitat horària.

- Retall del plus manutenció.

- Retall dels premis de vinculació.

- Retall a la Festes No Recuperables (FNR)

Des de CCOO treballem per poder informar i assessorar les persones treballadores d'aquelles empreses que encara aplicaven el conveni de Catalunya per garantir la correcta aplicació del conveni estatal.

El conveni estatal va finalitzar al 31 de desembre de 2019 i actualment s'està negociant la seva renovació.

Seguirem informant!