#COVID19

CCOO i UGT convoquen una vaga a Lidl el proper 4 de juny

La negativa de Lidl per aplicar mesures que redueixin els riscos als quals està exposada la plantilla, ha portat a les dues centrals sindicals a convocar una vaga per al proper dijous 4 de juny.

Reforçar la vigilància a les botigues, augmentar les hores de contracte per equilibrar la càrrega de treball, aplicar el pertinent protocol per a la venda de productes tèxtils, condonar les hores negatives que l'empresa ha provocat, pagar les hores complementàries programades després de l'acord al 150 % tal com estableix l'acord, consolidació de la mitjana en les hores complementàries dels 2 últims anys. Aquestes són les qüestions que CCOO i UGT han posat damunt la taula de la direcció de Lidl. L'empresa s'ha negat a atendre totes i cadascuna d'elles.

Després d'unes primeres setmanes on el diàleg entre empresa i sindicats ha estat la tònica general, Lidl ha decidit abandonar la negociació tant de mesures per assegurar una desescalada segura per a la plantilla, com de mesures que compensin el gran esforç realitzat per les persones que treballen a Lidl i que han estat i estan exposades a gran estrès físic i psicològic.

No obstant això, Lidl si que ha atès moltes d'aquestes propostes en un acord que ha subscrit al País Basc amb el sindicat ELA. Aquest acord exclusiu suposa que l'empresa ha decidit dividir la seva plantilla en treballadors de primera i treballadors de segona, trencant l'homogeneïtat aconseguida gràcies al Conveni d'empresa.

Per tot això, els sindicats UGT i CCOO han decidit convocar una vaga el proper dijous 4 de juny.

CCOO Servicios