CONVENI D'HOSTALERIA CATALUNYA

CCOO exigeix reprendre les negociacions del conveni d'hostaleria que serveixi per erradicar la precarietat en el sector

Amb motiu de l'anul·lació per part de la patronal de la reunió, prevista per ahir 6 de setembre, per a la negociació del conveni d'hostaleria de Catalunya, CCOO creu que aquesta anul·lació no està justificada. La raó anunciada per part de la patronal per suspendre-la va ser que necessitaven realitzar una anàlisi del sector turístic després dels atemptats ocorreguts a Barcelona el passat 17 d'agost.

CCOO ja va anunciar en el passat comunicat, que el principi d'acord verbal aconseguit el passat 27 de juliol de 2017 entre UGT i la patronal tenia clars i obscurs, havent-hi  elements que suposaven un avanç (subrogació empresarial per al sector de la restauració, incapacitat temporal derivada d'intervenció quirúrgica sense hospitalització, etc.) i uns altres que suposaven retallada en els drets dels treballadors i de les treballadores (manutenció, premis de vinculació, etc.).

Respecte a les externalitzacions, el plantejament que va fer la patronal verbalment, des de CCOO ho considerem encara insuficient i molt millorable. I era en la reunió d'ahir on s'hauria d'haver avançat en la redacció d'aquesta matèria.

A dia d'avui seguim sense tenir un principi d'acord per escrit per poder plantejar a debat en les assemblees previstes entre la nostra afiliació i representació. I respecte al tema de les externalitzacions, aspecte molt important per al nostre sindicat, seguim sense saber l'abast real d'aquesta proposta i què és realment el que la patronal està disposada a assumir.

Per a CCOO és prioritari aconseguir un conveni col·lectiu amb eines que serveixin per corregir la precarietat que ocasionen tant la reforma laboral de l'any 2012 (atorgant prioritat aplicativa del conveni d'empresa respecte al conveni sectorial en determinades matèries), com l'article 42è de l'Estatut dels Treballadors que regula la subcontractació d'obres i serveis.

Des de CCOO no ens resignem i intentarem influir i seguirem treballant per tenir el millor conveni possible i amb el màxim de garanties per als treballadors i les treballadores.

Per aquest motiu, esperem que les negociacions es reprenguin el més ràpid possible, a ser possible abans del dia 20 de setembre, i que la patronal no busqui excuses per no assumir els plantejaments sindicals encaminats a erradicar la situació de precarietat que hi ha en el sector, ja que la situació del sector permet un conveni col?lectiu d'avanç.

Seguirem informant!