H & M passa de l´ERTO a l´ERO de forma injustificada i desproporcionada

Per CCOO Serveis, el nombre d'acomiadaments i de tancaments de botiga anunciat per la companyia tèxtil són absolutament desproporcionats. El sindicat entén que tot i ser conscients que es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, que podria justificar una requalificació de la plantilla, en cap cas es pot utilitzar per plantejar l'acomiadament de més de 1.000 persones i el tancament de 30 botigues .

06 d’abril de 2021. L'empresa tèxtil H & M ha informat avui a la representació legal de les persones treballadores que iniciarà un Expedient d'Extinció d'Ocupació que estimen que afectarà a més de 1.000 persones. La multinacional sueca ha anunciat el tancament total de 30 botigues, altres 94 es veurien afectades pels acomiadaments.

D'altra banda, H & M també ha presentat un article 41 (modificació substancial de condicions laborals) per reduir les hores contractades. Aquesta rebaixa que afectaria 24 botigues i 50 persones treballadores aprofundeix en la precarització de les condicions laborals. És a dir, H & M advoca per l'ocupació low cost.

Per a CCOO Serveis, sindicat majoritari a l'empresa, tant el nombre de persones afectades com la quantitat de tancaments de botigues és absolutament desproporcionat. Si bé és cert que es pot haver produït un canvi en els hàbits de consum, això no justifica en cap cas tal quantitat d'acomiadaments, més encara tenint en compte que H & M s'ha estat beneficiant de les condicions que el Govern va introduir per als ERTOS durant la pandèmia.

A falta d'una anàlisi detallada de la documentació que l'empresa lliuri a la RLPT, CCOO Serveis ja ha avançat que la seva posició és la de reduir substancialment el nombre de persones afectades i el tancament de botigues, d'una banda i, d'altra banda, exigir voluntarietat i mesures el menys traumàtiques possibles i en condicions favorables per a la plantilla.

La taula de negociació s'iniciarà el 23 d'abril.

CCOO Servicios