Tenir estrelles Michelin no és incompatible amb complir amb la legislació laboral

CCOO Serveis denuncia que els grans xefs amb estrelles Michelin defensen tenir becaris sense cobrar, declaren que "per a ells és un privilegi".

En els últims dies han aparegut en diversos mitjans de comunicació declaracions de diversos xefs sobre si el tenir becaris "gratis" en les seves cuines és, segons alguns mitjans "esclavitud", o "un privilegi". Jordi Cruz, famós cuiner estrella Michelin i jutge d'un "talent show" en la cadena pública és dels que ha dit que els "stagiers", denominació de l'alta cuina francesa que ells utilitzen, traduït a l'espanyol i al conveni d'hostaleria com "aprenent de cuina", treballen gratis per ser per a ells "un privilegi".

La Federació de Serveis de CCOO vol deixar clara la seva posició respecte a aquestes declaracions sobre els becaris en les cuines en els restaurants de luxe:

1r.- En la legislació d'Hostaleria NO existeix la Categoria Professional de Becari.

2n.- Existeixen la regulació dels Contractes en Pràctiques, Contracte per a la Formació i l'Aprenentatge, i Contracte a temps parcial els quals estan regulats en els Convenis Col·lectius per a l'Hostaleria així com en l'Acord Laboral Estatal (ALEH) del sector.

3r.- L'accés a la Formació Professional està perfectament acordat per les Associacions Patronals de la Restauració i Bars (FEHR), d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT) i les Centrals Sindicals UGT i CCOO.

CCOO Serveis considera que cap treballador del sector ha d??agrair? el treballar gratis a canvi d'una suposada titulació. Els Restaurants amb Estrella Michelín igual que qualsevol altre establiment del sector estan obligats a complir amb els Convenis Col·lectius i la Legislació vigent, Estatut dels Treballadors, el contrari originarà una competència deslleial entre Empreses i una contractació fraudulenta en matèria de mà d'obra.

Cap treballador té l'obligació de pagar per treballar, perquè aquests restaurants ja cobren elevats preus pel cobert i s'enriqueixin amb la feina d'uns treballadors que l'única cosa que volen és foguejar-se en les cuines a favor de la seva professió.

CCOO Servicios