CCOO desconvoca la VAGA i concentracions davant BLANCO perquè s'arriba a un preacord

La matinada del 18 d'abril la part social i la patronal ha arribat a un preacord davant l'ERO, per la qual cosa porta a desconvocar la VAGA i concentracions previstes per dilluns 20 a Tarragona i a Barcelona.

Convocatòries anul·lades:

Convocatòries per dilluns 20 d'abril:

BARCELONA, a les 12 h davant la botiga de BLANCO  de Portal de l'Àngel, 16.

TARRAGONA, a les 12 h davant la botiga de BLANCO del Parc Central.

Nota de premsa del 13 d'abril:

CCOO convoca vaga contra l'expedient d'acomiadament col·lectiu de Blanco (Global Leiva)

Dilluns 20 d'abril es realitzarà una jornada de vaga i concentracions davant les botigues de Blanco a Catalunya. CCOO convoca aquestes mobilitzacions a tot l'estat contra l'expedient de regulació d'ocupació totalment desproporcionat que ha presentat l'empresa i que suposarà l'acomiadament de 332 treballadors i treballadores.

CCOO denuncia que l'ERO planteja també una modificació substancial de condicions de treball que afectarà a tot el personal de tendes amb el que es pretén modificar el sistema d'incentius i jornada de treball, i que dificultarà la conciliació de la vida laboral i familiar d'una plantilla fortament feminitzada.

L'empresa justifica aquestes mesures a causa de les pèrdues del passat exercici 2014 de 7 milions d'euros, unes pèrdues de quasi 4 milions en el que portem del present exercici i una previsió de pèrdues al final del mateix de aproximadament 9 milions.

CCOO ha mostrat la seva disconformitat amb la proposta de l'empresa donats els antecedents de la mateixa, que va ser adquirida per els actuals propietaris en mig d'un procediment concursal, en unes condicions molt favorables, per 1?5 milions d'euros quan estava valorada en més de 40 milions i exonerada de qualsevol càrrega amb hisenda, la seguretat social i els acreedors particulars. Amb tot això, l'empresa no solament es va comprometre a mantenir els llocs de treball sinó que a més es va comprometre a obrir 200 noves botigues sí era possible.

CCOO entén que la pretensió d'acomiadar 332 treballadors atenta contra les condicions per les que es va autoritzar la venda i està estudiant dirigir-se a l'autoritat laboral amb la finalitat d'invalidar la mateixa.

En qualsevol cas CCOO considera les mesures totalment desproporcionades donat que les pèrdues acumulades de dos exercicis no justifiquen en una empresa amb una facturació de centenars de milions d'euros, la pretensió d'acomiadar el 20% de la seva plantilla.

CCOO Serveis Catalunya