El Banc Sabadell rebaixa la xifra a 1.730, encara insuficient per garantir la voluntarietat d´aquest ERO

A la reunió d'avui, la Direcció ha respost a les exigències que CCOO va exposar en l'anterior reunió, encara que l'anunci (verbal) d'aquesta rebaixa i algunes mesures d'afectació estan encara molt lluny per considerar-lo un avanç

La Direcció ha anunciat algunes propostes. Però és inadmissible que encara no tinguin una oferta per escrit (que diuen que lliuraran el dimarts) per valorar si té encaix en l'objectiu del sindicat que aquest ERO sigui voluntari. I per això, ha tornat a incidir que si les condicions no són prou atractives, aquesta negociació continuarà estancada.

Aquest primer moviment de l'empresa és fruit de la pressió exercida aquests dies, tant per la participació dels centenars de companys i companyes que secunden les mobilitzacions en tots els territoris, com pels plantejaments que CCOO i la resta de representació sindical ha anat desgranant en cadascuna de les seves intervencions.

D'altra banda, CCOO valora positivament que els sindicats amb menys representació en aquesta Mesa, s'hagin agrupat en una plataforma per fer més força a la taula de negociació. CCOO continua construint propostes que està segur que confluiran per aconseguir un bon acord que afavoreixi els interessos de tota la plantilla.

Continua també amb la unitat sindical en cadascuna de les accions programades que estem duent a terme en els diferents territoris per exigir a l'empresa un canvi d'escenari.

Pel que fa a la valoració del que el Banc ha anunciat:

• CCOO pensa que el nombre és insuficient en tant no s'ha contemplat la possibilitat de mantenir algunes oficines obertes.

• Pensa que s'han de treure tots els condicionants d'edat i antiguitat per a l'adhesió, i en tot cas, si cal excloure algun col·lectiu, aquest hauria de restar del nombre d'afectats total.

• També creu en fórmules de sortida donant prioritat a determinats col·lectius o edats segons necessitats territorials, com vam fer en l'acord PSV, però no excloure ningú, de manera que el col·lectiu de 50 a 55 anys ha d'entrar en l'equació.

• Limitar als banc, tal com es recull en l'acord de PSV, la possibilitat de denegar les adhesions de forma arbitrària.

• Que funcionin els "vasos comunicants", com es va utilitzar en l'acord de sortides PSV tant per a mobilitat funcional de xarxa a SSCC (hem calculat que amb aquesta mobilitat funcional podria sortir més gent de la oferta i cobrir-la amb personal de xarxa) així com per a diferents funcions (entre gestors i administratius).

• Naturalment, cal millorar l'oferta realitzada per prejubilables partint del que es va pactar en l'acord denegar sortides voluntàries i mantenint les condicions financeres (préstecs, comptes, etc.)

• Si el Banc aposta per les baixes incentivades, aquestes han d'estar en línia amb el signat en el sector, amb primes de connexió perquè siguin atractives i amb manteniment de condicions financeres (préstecs, comptes, etc.)

• Incloure la clàusula de voluntarietat tal com està estipulat en l'ERO de CaixaBank.

El que l'empresa ha anunciat avui:

• Nova afectació (insuficient) de 1730: 1450 en xarxa (1025 administratius. 425 gestors) 35 DT 245

• Inclourà en els col·lectius que puguin adherir-se a les mesures a tot el personal comercial (tot tipus de gestors) de Banc i que CCOO exigim que siguin voluntàries. Sense exclusions.

• Estan disposats a valorar poder incloure una quota màx. de 50 persones, si fos necessari en algun territori, a persones entre 50 i 55 anys. Falta concreció.

• Faran proposta en document sobre condicions financeres.

• Prejubilacions> 58 anys fins als 62 anys amb el 57% del SAA i per edats entre els 56 i 57 anys el 55% del SAA (amb topalls i descomptant atur i subsidis que es poguessin sol·licitar)

• <50 anys baixes incentivades de 30 dies de salari màx. 30 mensualitats + 2000 € per trienni complet

Són condicions que estan encara molt lluny i així no avancem. Caldrà esperar a dimarts que ve per veure la proposta que el Banc ens fa per escrit i en quines condicions.

PROPERES ACCIONS A BANC SABADELL:

Dijous 30 de setembre Concentració de 19 a 20 hores Plaça Sant Roc de SABADELL

4 d'octubre, 15 minuts de VAGA - de 10 a 10.15 hores

5 d'octubre, 60 minuts de VAGA - de 10 a 11 hores

6 d'octubre VAGA TOTA LA JORNADA - Concentració de 11 a 13 hores a Edifici Torre Sabadell (Balmes/Diagonal) BCN

8 d'octubre VAGA TOTA LA JORNADA - Concentració de 11 a 13 hores a Edifici Torre Sabadell (Balmes/Diagonal) BCN