CCOO Federaci贸n Servicios

Logo 1

Les c脿rregues de treball a Banc Sabadell


07 09 07 Es fa del tot urgent que Banc Sabadell promogui pol铆tiques que tendeixin a millorar les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores. Cal un canvi de rumb urgent en l聮organitzaci贸 del treball. (PDF:Cat / Cas / Gal)


Senyors, no juguin amb la nostra salut




A mitjan mes de juliol, CCOO va enviar una carta a Zona de M脿laga per posar de manifest la situaci贸 cada dia m茅s preocupant de l聮increment constant de la c脿rrega de treball que es viu en concret a sis oficines d聮aquesta zona. Aquesta situaci贸, desgraciadament, no 茅s un fet a茂llat sin贸 que en la gran majoria d聮oficines d聮aquesta empresa es viuen situacions similars. A final de juliol vam tenir resposta per part del director de Relacions Laborals, que ens va dir que en cinc d聮aquestes oficines tenen un sobrant de recursos humans i que aquest no 茅s el problema. En definitiva, com si fos el joc dels trilers, que sempre apareix la bola pel lloc m茅s inesperat.

Tamb茅 a final de juliol, ens van enviar els resultats de l聮avaluaci贸 de riscos psicosocials, que reflecteixen les respostes de l聮enquesta que es va fer l聮octubre de 2006. No calia ser gaire intel聲ligent per intuir quin seria el resultat, nomes cal con猫ixer quines s贸n les situacions que es viuen en els llocs de treball. Del total d聮enquestes d聮oficines es despr猫n que un 60% de la plantilla viu com una insatisfacci贸 important el nivell de c脿rrega mental. Com a conseq眉猫ncia, i seguint les recomanacions del m猫tode que l聮empresa ha utilitzat per fer l聮avaluaci贸 (Institut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball), el banc ha de prendre mesures correctores en un termini de temps curt.

L聮empresa, suposem que per fer unes mesures de xoc impactants, el 10 d聮agost va revisar i modificar la normativa de seguretat a les oficines. Qu猫 comportaran, aquestes modificacions? Doncs m茅s patiment, m茅s angoixa i m茅s c脿rrega de treball. Aquesta revisi贸 implica que, a partir d聮ara i de manera normal, poden estar dues persones soles en una oficina i, 茅s clar, una tamb茅. S聮ha editat una normativa especial per solucionar el tema de les dues persones obligat貌ries per a l聮obertura de caixa; tamb茅 s聮ha habilitat, des d聮inform脿tica, que una mateixa persona pugui estar identificada en diferents terminals a la vegada. Senzillament, es tracta d聮anar adaptant les coses a la realitat virtual que ELLS volen, prescindint totalment de les persones. Actuen totalment a la inversa del que est脿 previst en la Llei de prevenci贸 de riscos laborals. La llei diu que els llocs de treball s聮han d聮adaptar a les persones i, en canvi, en aquesta empresa hi ha una greu confusi贸: el que fan 茅s que les persones s聮han d聮adaptar als llocs de treball i a les necessitats de l聮empresa. D聮aix貌 ha servit la famosa firma del Pla de Prevenci贸?

Es fa del tot urgent que l聮empresa promogui pol铆tiques que tendeixin a millorar les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores. Cal un canvi de rumb urgent en l聮organitzaci贸 del treball. Falta formaci贸, falten recursos humans i materials, falta potenciar els equips de supl猫ncies, falta un bon dimensionament de les oficines. En definitiva, 茅s necessari humanitzar el treball, no 茅s l貌gic que la plantilla vagi deixant la seva salut pel cam铆 per intentar pal聲liar les mancances organitzatives d聮aquesta empresa.



Setembre de 2007