CCOO Federaci贸n Servicios

Logo 1

Els nous esclaus.

Els nous esclaus.


Intentarem analitzar tots els canvis que s聮estan produint a la nostra entitat darrerament.

L聮equip directiu de la Caixa s聮ha renovat i ampliat: hem passat de un Director adjunt a dos, de dos Directors territorials a quatre, s聮amplien departaments de SSCC, es creen nous departaments, etc.聟

Trobem encertat el nou cam铆 que vol encetar la Direcci贸 amb aquesta estructura, que resumit seria: ja que el negoci tradicional cada vegada d贸na menys beneficis, optem pel cam铆 de rendibilitzar i vincular molt m茅s als clients que ja tenim, cal invertir la situaci贸 del fet que 聯el 20% dels clients ens d贸na el 80% de beneficis聰 i procurar extreure聮n el m脿xim possible de tots, del 100% i, a m茅s, hem de cr茅ixer captant nous clients que encara no ho s贸n.

Fins aqu铆 no tenim res a dir, ans el contrari, 茅s el cam铆 que han de fer totes les entitats modernes per adaptar-se a la situaci贸 actual del mercat i volem que la nostra Caixa obtingui el m脿xim possible de beneficis, ja que aix貌 comportar脿 estabilitat dels nostres salaris i dels nostres llocs de treball.

Per貌 aqu铆 s聮acaben les bones not铆cies, perqu猫 una cosa 茅s el fons i una altra la forma; si encertada 茅s la filosofia no podem dir el mateix de com volen dur-la a la pr脿ctica.

El principal actiu per portar a terme aquest pla d聮actuaci贸 s贸n els treballadors i treballadores encarregats de fer la tasca de fidelitzaci贸 i captaci贸 de clients. Per millorar la nostra forma de treballar ens donen dues eines principalment, SACOM i CTOP. La nostra opini贸 sobre aquestes eines 茅s la que ja vam dir fa molts anys al nostre ex Director adjunt, ara prejubilat, quan va fer la primera presentaci贸 d聮all貌 que llavors s聮anomenava PAC (Projecte de Acci贸 Comercial), 聯ens doneu un esportiu, per c贸rrer per un camp de patates聰. I el camp de patates no 茅s altre que la dotaci贸 de les plantilles de les oficines, sempre per sota de les seves necessitats. Ara ens donen un F贸rmula 1, per貌 el camp de patates no ha canviat.

Per貌 la Direcci贸 sap com obviar aquest problema, nom茅s cal espr茅mer cada vegada m茅s a la plantilla, substituint la falta de dotaci贸 de personal amb prolongaci贸 de jornada i sense cap contrapartida (exclosa la ridiculesa dels murripunts en alguns productes i les minses comissions sobre les assegurances). I, 茅s clar, si no hi ha contrapartides, per for莽ar els treballadors a fer aquesta tasca s聮imposa el Control Directe i diari sobre la feina que fan 驴I com portaran aquest control? Molt senzill, han alliberat els caps de Zona de la supervisi贸 del Risc, perqu猫 siguin el corcons que vigilin que es facin les estad铆stiques di脿ries de vendes de cada treballador, i que el cap de l聮oficina ha de fer complir, aixecant actes de visites, tant de les que fa a les oficines com de las reunions de zona, de les visites d聮assegurances, de la reuni贸 de 90 minuts a l聮oficina, de les reunions SUMA, en conclusi贸. Cada vegada s聮han de fer m茅s informes de dubtosa utilitat i productivitat, que requereixen molt de temps, temps que s聮hauria de dedicar a fer tasca comercial.

Fa poc els caps d聮oficina van rebre un dossier sobre la seva activitat comercial i al primer full es llegeix: Qu猫 volem aconseguir?

1-Major intensitat comercial.

2-Transmissi贸 de la informaci贸

Respecte del punt 1, una de les seves obligacions 茅s: 聯seguiment setmanal de la producci贸 comercial (venda creuada) de tot l聮equip, mitjan莽ant la plantilla dels objectius individualitzats.

Respecte del punt 2, d贸na les seg眉ents pautes:
. Reuni贸 informativa/formativa, amb assist猫ncia de tota la plantilla
. 90 minuts m脿xim de reuni贸, 30 minuts dedicats a seguiment, 30 a la planificaci贸 pel proper mes i 30 a la formaci贸.

A m茅s, respecte de la transmissi贸 de la informaci贸, a partir d聮ara s聮haur脿 de fer una reuni贸 trimestral (SUMA) amb tota la plantilla, dirigida pel cap de Zona, on es donaran les principals dades de gesti贸 de l聮entitat, per al coneixement de tots.

Afegim a aix貌 la formaci贸 dels 30 minuts de cada mes, els cursos presencials d聮assegurances, programats fora de l聮horari laboral, els cursos virtuals que no hi ha temps de fer dintre del nostre horari laboral ...

I nosaltres preguntem a la Direcci贸, 驴quantes hores del nostre temps lliure hem d聮esmer莽ar per acomplir totes aquestes q眉estions? 驴Assumeixen descaradament que hem de perllongar el nostre horari laboral sense cap retribuci贸, sense cap millora laboral, sense cap contrapartida? 驴On queda la conciliaci贸 de la vida laboral i familiar, ara que tenim una llei que la regula? 驴La Responsabilitat Social Corporativa respecte als treballadors 茅s aix貌?

Sembla que han perdut el Nord, pel que fa a com tractar la plantilla; ens volen fer perdre la dignitat i que siguem 聯ELS NOUS ESCLAUS DEL SISTEMA聰 i per aix貌 fan servir la por, la coacci贸, la pressi贸 i fan seva la premissa de 聯EL FI JUSTIFICA ELS MITJANS聰.

Els treballadors de Caixa Pened猫s volem deixar de ser treballadors d聮una entitat mediocre, volem ser una entitat gran, volem continuar essent la tercera de Catalunya o m茅s, per貌 en tot: en salaris, en beneficis socials, en conciliaci贸, en igualtat. Tots lluitarem per aconseguir-ho, per貌 a les mans de la Direcci贸 est脿, fen un s铆mil futbol铆stic, la capacitat per donar a la plantilla les primes necess脿ries per aconseguir-ho.

26 de juny de 2008 聳 com. 33/08

 Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu


"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratu茂tament, suscriu-te.