L´AEC disfressa ara la seva proposta d´esclavitud laboral per mantenir les 12 hores de jornada efectiva diària

El 30 de maig va tenir lloc una nova reunió de la mesa del conveni de consultoria, fruit de les mobilitzacions de les darreres setmanes, que van forçar la patronal AEC (Associación de Empresas de Consultoría) a convocar-la.

- - - - - - -

La AEC disfraza su propuesta del Convenio de consultoría para mantener las jornadas máximas de 12 horas

El 30 de mayo tuvo lugar una nueva reunión de la mesa del convenio de consultoría, fruto de las movilizaciones de las últimas semanas, que forzaron a la patronal AEC (Asociación de Empresas de Consultoría) a convocarla.

Hi acudíem amb l'esperança de verificar si havien captat el missatge de les seves plantilles i tornaven amb un tarannà més obert al diàleg. Res més lluny de la realitat, l'AEC va convocar i es va presentar sí, però va venir amb ganes de "carnaval" i va disfressar el seu discurs per fer-nos creure que havien canviat les seves propostes, quan el fons continua sent el mateix, ESCLAVITUD LABORAL.

En primer lloc, no volen ni escoltar parlar de reduir el més mínim les 1.800 hores anuals.

Segon, continuen plantejant unes taules salarials que parteixen pràcticament de l'SMI, amb salaris de 14.292,50€ per a l' Àrea 1, grup E nivell II per exemple.

Tercer, diuen que retiren les seves propostes de jornada quan en realitat únicament desisteixen a fer-nos treballar gratis els dissabtes a la tarda.

Pretenen adaptar a la seva voluntat  l'article 20 del conveni, suprimint l'obligació de pactar la distribució de la jornada setmanal amb la RLPT i així poder "acordar-la" individualment amb la persona treballadora. Això deixa en una situació d'absoluta indefensió les plantilles, o accepten la proposta o s'arrisquen a sortir de l'empresa amb una indemnització màxima de 9 mesos (article 41 ET).

En resum: SEGUEIXEN VOLENT QUE TREBALLIS 12 HORES AL DIA.

Quart, continuen insistint en la implantació de l'horari de servei per poder modificar-lo a gust del client amb un simple preavís de 5 dies.

Cinquè, mantenen el seu model de classificació professional dividida en 4 àrees totalment difuses i interpretables.

Finalment, fan una proposta de teletreball en la qual s'obren a definir la dotació (a més del portàtil, inclouen pantalla, ratolí i algun perifèric) però ni es plantegen el plasmar una compensació de les despeses derivades.

Venien amb ganes de carnaval o no? No ens direu que aquest discurs no val una “chirigota”.

Des de CCOO els hem deixat molt clar que aquest no és el camí i que en cap moment donarem per bones propostes que empitjorin el propi Estatut dels Treballadors.

Davant d'aquesta nova decepció no ens queda més remei que continuar amb el calendari de mobilitzacions entre les quals no es descarta la convocatòria de vaga al juny.

AQUESTA VEGADA ENS HAUREU D’ESCOLTAR

Recorda que pots continuar contribuint al fet que retirin la seva proposta signant aquesta petició en "Change.org" https://bit.ly/NOPrecaryTIC, t'hi apuntes?

I no oblidis donar-li màxima difusió en xarxes socials #ConvenioTICdigno #NoPrecaryTIC

CCOO ÉS EL TEU SINDICAT ARA MÉS QUE MAI.  AFÍLIA'T!

- - - - - -

Acudíamos con la esperanza de verificar si habían captado el mensaje de sus plantillas y volvían con un talante más abierto al diálogo. Nada más lejos de la realidad, la AEC convocó y se presentó sí, pero vino con ganas de "carnaval" y disfrazó su discurso para hacernos creer que habían cambiado sus propuestas, cuando el fondo sigue siendo lo mismo, ESCLAVITUD LABORAL.

En primer lugar, no quieren ni escuchar hablar de reducir al menos las 1.800 horas anuales.

Segundo, siguen planteando unas tablas salariales que parten prácticamente del SMI, con salarios de 14.292,50€ para el Área 1, grupo E nivel II por ejemplo.

Tercero, dicen que retiran sus propuestas de jornada cuando en realidad únicamente desisten en hacernos trabajar gratis los sábados por la tarde.

Pretenden adaptar a su voluntad el artículo 20 del convenio, suprimiendo la obligación de pactar la distribución de la jornada semanal con la RLPT y así poder "acordarla" individualmente con la persona trabajadora. Esto deja en una situación de absoluta indefensión a las plantillas, o aceptan la propuesta o se arriesgan a salir de la empresa con una indemnización máxima de 9 meses (artículo 41 ET).

En resumen: SIGUEN QUIERENDO QUE TRABAJES 12 HORAS AL DÍA.

Cuarto, siguen insistiendo en la implantación del horario de servicio para poder modificarlo a gusto del cliente con un simple preaviso de 5 días.

Quinto, mantienen su modelo de clasificación profesional dividida en 4 áreas totalmente difusas e interpretables.

Por último, hacen una propuesta de teletrabajo en la que se abren a definir la dotación (además del portátil, incluyen pantalla, ratón y algún periférico) pero ni se plantean el plasmar una compensación de los gastos derivados.

¿Venían con ganas de carnaval o no? No nos diréis que este discurso no vale una “chirigota”.

Desde CCOO les hemos dejado muy claro que éste no es el camino y que en ningún momento daremos por buenas propuestas que empeoren el propio Estatuto de los Trabajadores.

Ante esta nueva decepción no nos queda más remedio que continuar con el calendario de movilizaciones entre las que no se descarta la convocatoria de huelga en junio.

ESTA VEZ NOS DEBERÁ ESCUCHAR

Recuerda que puedes continuar contribuyendo a que retiren su propuesta firmando esta petición en "Change.org" https://bit.ly/NOPrecaryTIC, ¿te apuntas?

Y no olvides darle máxima difusión en redes sociales #ConvenioTICdigno #NoPrecaryTIC

CCOO ES TU SINDICADO AHORA MÁS QUE NUNCA.  AFÍLIATE!