Sindicats i CaixaBank signen el millor acord d´ERO en el sector financer

Després de mesos d'àrdues negociacions, la Representació Laboral dels Treballadors ha aconseguit transformar l'ERO més salvatge de la història de el sector financer espanyol en el millor del moment. El seu cavall de batalla en la negociació ha estat eliminar la forçositat de les extincions de contracte. Les 8.291 sortides plantejades inicialment per la Direcció, han acabat reduint-se a un màxim de 6.452 extincions voluntàries.

L'acord incorpora sortides voluntàries per edats per a diferents col·lectius:

• 63 anys o més, amb una indemnització de 20 dies per any treballat;

• 54 anys o més, indemnitzats amb un 57% del salari fix brut anual fins als 63 anys;

• 52-53 anys, rebran 7 anualitats de el 57% del salari fix brut anual repartides fins als 63 anys.

• Resta de persones treballadores, 40 dies de salari fix brut per any treballat, amb un límit de 36 mensualitats.

S'han acordat diverses fases en l'aplicació de mesures com l'adhesió a extincions voluntàries, excedència en empreses de el grup i mobilitat funcional.

S'adopten també mesures que modifiquen el model de distribució de l'empresa, com l'augment d'oficines Stores, d'oficines de la xarxa rural, de persones en els centres In Touch d'assistència telemàtica o de gestors, que veuen també millorada la seva carrera professional, entre d'altres.

L'esforç i la tenacitat dels sindicats ha estat recolzat en tot moment per una plantilla cohesionada i motivada per aconseguir salvaguardar l'ocupació i les condicions de treball; una plantilla que no ha dubtat a seguir massivament les accions proposades pels seus representants (dues aturades parcials i les primeres dues vagues generals en l'empresa).

CCOOCaixaBank