Per fer front al CONVID19: primer salvar vides

CCOO exigeix més mesures de seguretat pel sector del comerç, garantir la salut de les persones treballadores i clientela

COVID19

Cal prendre més mesures de seguretat per fer front al COVID19 i garantir la salut de les persones treballadores i clientela. CCOO exigeix establir més mesures per intensificar la neteja i la reposició dels productes sense la clientela i alhora el tancament, dels diumenges i festius, dels comerços de les anomenades zones turístiques.

CCOO ha demanat a la Directora general del Comerç de la Generalitat, del seu àmbit competencial,  que es tanquin els diumenges i festius de les zones denominades turístiques ja que l’estat d’alarma atura l’activitat turística, article 10 del RD 463/2020, i per tant sense afluència turística la zona perd la condició que en altre moment ho permet, llei 18/2017 del 1 d’agost de Comerç Serveis i fires. Alhora CCOO recorda que per prioritat a la salut dels treballadors i treballadores seria exposar-los innecessàriament al virus COVID19.

CCOO exigeix avançar encara amb més mesures perquè el comerç sigui garantia per a la salut de les persones, i demana que s’estableixi un horari d’obertura al públic més reduït, tant d’entrada com de sortida, així com tancar al migdia, per tal que permeti intensificar la neteja arreu de cada establiment i que la reposició dels productes es faci en millors condicions evitant el trànsit i contacte amb la clientela

Aquestes mesures per CCOO també són imprescindibles que s’estableixin quan abans per evitar que la plantilla dels comerços entrin en una espiral de càrrega de treball innecessari i la pèrdua de la salut, alhora que contribuirien en frenar el contagi del CONVID19 donat que les plantilles podrien vetllar més per les mesures de seguretat que requereixen en aquests moments.

Alhora des de CCOO de la federació estatal de Servicios manté contacte amb el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme per tal d'aplicar un criteri homogeni a nivell estatal sobre l’obertura en zones turístiques així com un ordenament de les jornades arreu de l’estat mentre duri l'estat d'alerta.

El sector del comerç establert com a essencial pel RD 463/2020 ha de garantir l’abastament de la població en aquesta situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID19. CCOO manifesta que aquesta activitat essencial exposa al contagi i alhora contagiar, pel contacte constant amb d’altres persones en la pròpia feina com pels desplaçaments que han de realitzar, per la qual cosa l’activitat de CCOO, des de l’inici, és la de garantir en primer lloc la salut de les persones treballadores, així com la de la clientela, amb la imprescindible intervenció i implicació de les seves persones representants sindicals de cada empresa.

Les persones representants de CCOO, des de cada empresa estant vetllant i garantint la implementació de les mesures de seguretat establertes per poder donar el servei d’abastir dels béns de primera necessitat en les millors garanties i condicions.

CCOO Serveis Catalunya