Archivado en Comunicats, Eleccions Sindicals

LA PATRONAL ENTRA EN CAMPANYA DE LA MÀ d'UGT.

comunicat

"la Caixa" finança una fundació d'UGT per realitzar una enquesta que promou lajornada partida entre la seva plantilla.

Este artículo se publicó originalmente en

La Patronal Acarl ha mantingut aquests dies una reunió amb les direccions de RRHH de les caixes per preparar les seves propostes de cara al proper Conveni. Un dels elements estrella ha estat, l'anàlisi de l'enquesta que “la Caixa” ha realitzat entre la seva plantilla sobre conciliació de vida professional, familiar i personal.
Aquesta enquesta, que consta de 40 preguntes, té un apartat específic de jornada amb qüestions d'aquesta mena:
• Hi ha persones que opinen que la “jornada partida flexible”, amb una pausa d'una hora per dinar, pot, en determinades circumstàncies, adaptar-se millor a les necessitats de les persones. Creu que podria ser efectivament interessant, en la nostra entitat, a efectes de conciliació?
• Creu que l'horari actualment vigent en el sistema financer espanyol respon a les necessitats de la societat?
• Creu que seria desitjable adaptar els esmentats horaris en funció de les necessitats dels clients?
Més enllà de l'interès demoscòpic, es veu la intenció de l'empresa de crear opinió favorable per lligar conciliació a un horari d'atenció al públic en jornada partida. L'interès patronal s'amaga darrera de conceptes que tots compartim: Responsabilitat Social, Conciliació, Igualtat d'Oportunitats..., sempre tan exposats al contraban de termes, i promou, en definitiva, desregulació de condicions laborals: carrera professional, salaris i horaris.
El veritablement curiós és que UGT, tan disposada en campanya electoral a escampar falsedats sobre altres sindicats, cita aquesta enquesta, amagant que l'ha elaborada la Fundació María Aurèlia Capmany, entitat lligada a UGT de Catalunya, que, a més de finançament per la seva realització, disposa d’una interessant informació.
Per si n’hi hagués prou amb això, UGT ve difonent un article concret del diari Expansión, per+p, en canvi, no n’esmenta d’altres, per exemple, l'article de la Gaceta de los Negocios que reproduïm darrere. Ni l’un ni l’altre recullen ajustadament les respectives posicions d'UGT i de CCOO, almenys les nostres no.
Les nostres propostes són compromisos adquirits en els nostres documents. Els que editem nosaltres, no el que altres diuen que diem.
15 de novembre de 2006 – com. 34/04