Archivado en Comunicats, Salari, beneficis socials

COMFIA-CCOO intervindrà en la Junta General d´Accionistes de Banc Sabadell

25 04 06 CCOO denunciarà, davant de la Junta General del Banc, la política de regulació d´ocupació que ha desenvolupat la direcció en els procesos de fusió. La direcció de Banc Sabadell, en canvi, continua pensant que les baixes "s´han gestionat de manera delicada i sensible amb els treballadors". (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Per primera vegada un representant sindical intervindrà a la Junta General d’Accionistes del Banc Sabadell

CCOO DENUNCIARÀ, DAVANT DE LA JUNTA GENERAL DEL BANC, LA POLÍTICA DE REGULACIÓ D’OCUPACIÓ QUE HA DESENVOLUPAT LA DIRECCIÓ EN ELS PROCESSOS DE FUSIÓ

El proper dijous, dia 27 de abril, la secretària general de CCOO en el grup Banco de Sabadell intervindrà, en la seva qualitat d’accionista i representant sindical, davant de la Junta General d’Accionistes per denunciar la política de reestructuració de la plantilla efectuada por la direcció del banc amb motiu dels processos de fusió efectuats. Per primera vegada un representant sindical intervindrà davant la Junta General del Banc Sabadell. CCOO, sindicat majoritari en el banc amb un 42% de representativitat (el segon sindicat te un 28%), qüestionarà el procés de reestructuració que ha comportat la eliminació de més de 1.300 llocs de treball, de treballadors i treballadores de més de 50 anys, mitjançant un procediment encobert de regulació d’ocupació. Al contrari del que ha estat la norma general en el sector bancari, el Banc Sabadell ha evitat en tot moment un procés negociat i pactat amb els sindicats representatius. Per contra tot el procés s’ha efectuat de forma obscurantista e irregular mitjançant suposats acomiadaments individuals en evident contradicció front al que estableixen les normes legals per a processos de reestructuració com aquest. CCOO plantejarà a la Junta General la necessitat d’un canvi en la política laboral del banc que permeti l’èxit de la entitat, la satisfacció de l’accionista i que això sigui compatible amb el respecte als drets laborals dels treballadors i treballadores del banc. En aquest sentit reclamarà, al President del banc, un compromís davant de la Junta d’establir un acord negociat sobre el sistema de prejubilacions. En cas contrari el sindicat, majoritari també en el sector, posarà públicament ja de manifest la seva oposició a qualsevol possible adquisició futura d’altres entitats bancàries per part del Banc de Sabadell.

Sabadell, 25 d’abril de 2006