Archivado en Comunicats

Oposicions: vergonya.

comunicat

Des del fons dels departaments i oficines va aixecant-se un clam: VERGONYA!

Este artículo se publicó originalmente en

Aquestes Oposicions, que haurien d’haver estat motiu d’engrescament, un motor il•lusionant, una raó per a la millora de l’autostima, i fins i tot el manteniment d’una petita flama d’esperança, lluny d’haver aconseguit res de tot això, ha estat un nou motiu per a la desesperança, per a la ràbia, per a la DESmotivació de la plantilla. I és una llàstima, perquè últimament hi ha poc lloc per a la il•lusió, a Caixa Penedès. I perquè les Oposicions han costat molts diners –contractació d’aquesta gent tan sapastre de l’ESCA, promocions a Nivells...

Els dos sindicats que signem aquest nou comunicat –esperem que sigui l’últim d’aquest procés tan vergonyós i vergonyant- volem explicar, com a cloenda d’aquesta nefasta peripècia fins a les de l'any vinent, el següent:

 Denunciem, com absolutament tots els companys i companyes que han demanat la revisió de llurs exàmens, l’absència de TOTS els membres del Tribunal que representaven a la Direcció en totes i cadascuna de les revisions d’aquesta setmana, a Girona, a Vilafranca, a Barcelona i a Lleida. Tampoc hi ha assistit, cap vegada, un altre membre del Tribunal, i no ho podem silenciar, perquè, al capdavall, cadascú ha de fer front a la seva responsabilitat. Ens referim a UGT. Als que vam assistir a les revisions no ens agrada treballar per les tardes, però no podíem deixar abandonats als companys i companyes, i menys després de tot el que ha passat.

 Com gairebé tots els opositors, denunciem el confusionari mail de l’ESCA reenviat per RRLL, on es deia que hi havia un mínim de puntuació per APROVAR l’examen, a més d’assegurar que s’havien d’aprovar els tres blocs de preguntes. Sense aclarir que hi havia 23 places garantides, fos quina fos la puntuació final.

 La NO permissivitat, per part de l’Esca, de revisar els exàmens: només van permetre de veure les respostes ... alguns companys i companyes adduïen, amb raó, que ells volien revisar el seu examen, no les respostes. A més, si volen esmenar els errors comesos, com ho podran fer sense saber ben bé en què han fallat?

 Caldrà recordar, quan el Tribunal es reuneixi, que dels VUIT membres que el componen només tres som dels sindicats, cinc més –aquells que no han mogut el cul fins ara, que ja no van moure’l el dia dels exàmens- acudiran com un sol home el dia que l’amo toqui el xiulet. Aleshores serem 5 a 3.

 Ens sorprèn la poca –poquíssima- gent que ha decidit revisar els seus exàmens, aquesta segona vegada, força menys que la primera, quan tot semblava indicar que seríeu moltíssims, mols més que la primera vegada, quan l’ESCA la va pifiar escandalosament. A més, no tots, ni de bon tros, els que havien demanat revisió s’hi van presentar: dels 45 companys i companyes que havien sol•licitat la revisió de llurs exàmens només van acudir a la cita prèvia que tenien concertada 28.

I aquest fet hauria de significar un altre –un més- avís per a la Direcció: només pot indicar desmoralització, tantsemenfotisme, que s’ha traduït en un genèric “JA US HO FAREU, PASSO” de bona part dels opositors.

La Direcció ha de ser conscient, i nosaltres intentarem que ho vegin així, que tota aquesta situació s’ha de redreçar tant com es pugui; s’han de rentar la cara, com vulgarment s’acostuma a dir, i només hi ha una manera de fer-ho: atorgant més places, tant per les Oposicions d’enguany com per a les de l’any vinent. Al capdavall hi havia en joc 9 places més de cada Nivell, i cap d’aquestes places s’han atorgat. I tot perquè la Direcció, unilateralment, va decidir apujar la nota d’aprovat de 60 punts que eren els de les últimes oposicions als 65 actuals.

Per part nostra ho intentarem. No farem cap més comunicat d’aquestes Oposicions, si no és per anunciar que la Direcció, en un gest magnànim –i intel•ligent- ha decidit augmentar les places.

Sabem com us sentiu, els que no heu aconseguit les places, molt especialment aquells i aquelles que crèieu haver-les assolit i us han tirat per terra la il•lusió. Sabem com n’és, de difícil, ara donar-vos ànims i intentar engrescar-vos per als exàmens de l’any vinent. Però heu de pensar que el bagatge que heu acumulat, les hores passades estudiant, no podeu de permetre que es perdin: aprofiteu-les per als exàmens del 2008, que seran al març. No hi podrà haver problemes de temaris –ja els teniu- i dels errors se n’ha d’aprendre. És per a l’únic que serveixen. I estem segurs que tothom, els de l’ESCA en primer lloc, n’hem après.
Naturalment, independentment dels problemes esmentats, els 46 companys i companyes que heu assolit el vostre objectiu  d’btenir una plaça dels Nivells opositats, segur que us ho heu merescut. Aquesta promoció. A més de ser motiu d’orgull, d’apujada de l’autostima, millorarà la vostra vida laboral, i, per tant, la vostra VIDA, en majúscules.
l’ENHORABONA