Archivado en Comunicats, socio economic

RUMOROLOGIA vs RESPONSABILITAT

comunicat

Des de fa temps ens assetgen els rumors. Fa mesos que molts companys i companyes, en especial els que treballen a la xarxa d’oficines, se senten pressionats, perseguits i angoixats per rumors de tota mena sobre la nostra empresa.

Este artículo se publicó originalmente en

Nosaltres vam demanar a Direcció, a finals de l’estiu passat, que fessin un comunicat explicant la falsedat d’aquests rumors, però la Direcció va creure que això seria donar pàbul a aquestes enraonies. Vam respectar aquesta decisió, i tampoc nosaltres no hem dit absolutament res sobre aquesta lamentable història.

Però ara creiem arribada l’hora d’intervenir, perquè els treballadors i treballadores de la Caixa necessiten, mereixen, quelcom que els tranquil•litzi; cal que algú hi posi una mica de seny.

Vejam què diu el Gran Diccionari 62, per exemple, de terme RUMOR: . Vejam que en diu, aquest diccionari, del terme RUMOROLOGIA: . El diccionari Esencial de la Real Academia de la Lengua Española, de RUMOR en diu el següent: . I de RUMOROLOGIA en diu .

Hem de donar als rumors el valor que mereixen: nul. Perquè, a més, molts d’aquests rumors són perversament interessats. Donar credibilitat a totes les enraonies que circulen és afavorir la fugida de passiu, de clients, de negoci en definitiva, cap a la competència.

CCOO tenim cinc consellers a l’Assemblea General i dos consellers –els dos en representació de la plantilla- al Consell d’Administració. I hi ha coses que no se’ns podrien amagar –si aquest fos l’interès de la Direcció. I si estéssim intervinguts ho sabríem.

Una cosa és criticar a la Direcció, la qual cosa hem fet cada cop que ho hem cregut necessari i ho tornarem a fer si ho veiem convenient, i una altra de molt diferent és contribuir a difondre rumors infundats que no beneficien gens a l’Entitat, a la Institució. Això és com tirar-nos pedres al nostre propi terrat. Al terrat de la casa que ens dóna de menjar. La casa de tots, perquè, potser ara cal recordar-ho, és de tots nosaltres. I amb les coses de menjar no s’hi  juga.

Si, per desgràcia, aquesta rumorologia es desbordés i comencéssim a veure cues a la porta de les nostres sucursals, els treballadors de la premsa que ha contribuït a escampar tota aquesta història tornarien a treballar l’endemà, i cobrarien llur salari a final de més, sense problemes. Nosaltres potser no.

Pel que fa a les fusions, fa tants anys que se’n sent a parlar, que pot passar com al conte del llop: quan vingui a ningú no li estranyarà. Perquè també aquí els rumors han fet la seva “feina”: aquests rumors ens han fusionat a tots amb tots. Potser sí que algun dia arribaran les fusions a les caixes catalanes. Però, de moment, no sembla que les nostres direccions hi tinguin gaire interès, ni que el nostre Govern hi faci cap pressió.

La crisi econòmica ens afecta a tots i totes –i no tan sols a les entitats financeres- i la rumorologia també. Hi ha entitats on la seva Direcció ha prohibit a llurs plantilles aprofitar-se de l’ocasió, però d’altres ho aprofiten a bastament, sense cap escrúpol.
Instem a la Direcció, perquè faci avui a l’anomenada “Reunió de Directius”, allò que hauria d’haver fet fa temps: tranquil•litzi als professionals que, dia sí i dia també han de suportar a clients saberuts –i parents, i veïns, i amics- que els diuen, sempre de “fonts ben informades”, que estem fotuts.

Ja hem llegit les declaracions del Director General a la Premsa, on posa l’accent en la bona liquiditat de l’Entitat, però ara cal parlar clar a l’Auditori als mal anomenats “directius” perquè ells ho expliquin als seus companys i companyes. Que tots plegats necessitem, ens cal, una mica de tranquil•litat i, molt especialment, confiança en l’Entitat, per a poder treballar amb garanties, per a tenir l’enteresa i força d’esperit suficients per a refusar tota implicació de la nostra Institució en les calamitats augurades per gent malastruga que potser xalaria si fossin certes. Nosaltres no.

11 de febrer del 2008 – com. 7/08

Afilia't a  COMFIA-CCOO
compromesos amb tu

"Estar al dia@dia.net t'interessa"
Si vols rebre les noticies del sector gratuïtament, suscriu-te.