Archivado en Comunicats

APRENDREM A CONCILIAR?

Caixa Sabadell - Comunicat

El passat 20 d’abril, Caixa Sabadell i la majoria de la Representació Sindical van signar un acord sobre mesures de conciliació de la vida laboral, familiar i personal i d’igualtat entre dones i homes. Malgrat que aquest ha estat publicat per la pròpia Direcció i per CCOO, sembla que una part de l’Equip Directiu encara no s’ha assabentat del contingut. Un acord signat per Caixa Sabadell, independentment de la persona física que el signi com a representant, l’ha de complir des del Director General fins el personal de recent incorporació. Tornem a reiterar que ELS ACORDS SÓN PER A TOTA LA PLANTILLA.

Este artículo se publicó originalmente en

Darrerament sentim eslògans com: “pressiones poc el teu equip”, “el teu estil de gestió no encaixa amb l’actual estil de la Caixa”, “no et dic que vinguis a la tarda, però si amb el matí no en tens prou...”, “has de passar la pressió als teus empleats”, “el mòbil ha d’estar connectat les 24 hores del dia per servir als clients”, “l’horari no existeix”, etc. Com lliga tot això amb la vida familiar? I amb la Responsabilitat Social Empresarial o amb l’ètica del Nou Rumb?

No cal recordar el que tots sabem: l’horari establert pel conveni és de 8 a 15 hores i, a més, la Caixa aposta per mesures de flexibilització que possibilitin adequar el nostre horari a les necessitats personals i familiars, no a l’inrevés.

Sembla ser que hi ha qui no sap distingir entre compromís i permanència. La Direcció ens demana compromís amb l’Entitat i amb el nou projecte endegat. Però compromís no vol dir anul•lar la teva vida com a persona. Compromís vol dir que durant les hores que et deus a la feina, t’impliquis i facis tot el possible, amb els mitjans de què disposes, per assolir les fites que se t’han imposat. Treballar durant més hores no vol dir necessàriament fer més feina, i aquell que pensi que fent venir tothom a treballar a disgust, obtindrà major productivitat, és un ignorant. No per estar més hores al lloc de treball s’és més eficaç, ni mereixedor d’un millor càrrec o sou.

En molts llocs de treball s’estan patint convocatòries “obligatòries” a reunions (d’oficina, de zona, de departament) per temes d’organització o seguiment de l’evolució del negoci, fora de l’horari laboral. Algunes direccions de zona, fins i tot, es permeten intimidar amb possibles represàlies a aquells que no vulguin o puguin assistir-hi. Per por a les repercussions, hi ha companys i companyes que prefereixen estalviar-se-les i deixar d’atendre les seves obligacions personals i familiars, abans de suportar l’estrès d’una persecució posterior per “desafectes”.

L’organització del treball, també forma part del temps de treball i per tant s’ha de dur a terme dins de l’horari laboral. Fora d’aquest horari, no hi ha res d’obligatori.

No cal perdre el temps en analitzar i/o filosofar sobre aquesta situació. Des de CCOO recordem a la Direcció i a aquells que diuen actuar en el seu nom, que aquestes conductes d’intimidació són denunciables i que, per la nostra part, actuarem en conseqüència tant a nivell d’Empresa com de manera individual.

Encoratgem el conjunt de la plantilla a fer valer els acords que la Direcció ha signat, i a denunciar davant els seus representants sindicals qualsevol fet que atempti contra els seus drets.

EL MILLOR COMPROMÍS QUE TENIM AMB LA CAIXA ES RESPECTAR I ACOMPLIR LA NORMATIVA VIGENT