Archivado en Ciberdrets

Comfia CCOO i l'Associació de Internautes

Alerten d'altres dos nous intents de frau a clients d'entitats financeres

Insten a les entitats a cursar immediatament instruccions als seus clients després de la detecció, el passat cap de setmana, de diversos correus electrònics fraudulents.

Durant aquest passat cap de setmana hem detectat tres intents d'estafa consecutius a través de falses pàgines web de tres bancs diferents: Banc Popular, Citibank i Bank of Amèrica han estat aquesta vegada els objectius dels estafadors.

No és la primera vegada que això ocorre, en mesos passats BBVA va ser objecte de dos intents similars. L'Associació d'Internautes i la Federació de Serveis Financers i Administratius de CC.OO. (COMFIA), van alertar a tota la ciutadania abans que la pròpia entitat financera perquè desconfiï de les cartes o missatges que rebi instant-los que, per raons vàries, entrin en una suposada pàgina del banc en qüestió, on li demanen que introdueixi el nom d'usuari i contrassenya, ja que aquesta informació va a les mans dels estafadors per a les possibles accions posteriors.

Som conscients que els bancs al·ludits no tenen cap responsabilitat en aquestes accions però vam considerar que és responsabilitat seva advertir a la clientela d'aquestes pràctiques que ja s'han convertit en quelcom habitual en la xarxa.

L'Associació d'Internautes i COMFIA-CCOO vam instar a totes les entitats financeres que anticipant-se als possibles estafadors, cursin immediatament cartes a tota la clientela informant-los d'aquestes pràctiques i donant-los instruccions precises de què fer en cas que rebin comunicacions com les referides anteriorment.

Creiem que de poc val informar a posteriori com estan fent les entitats, ja que el possible frau ja estaria comès.