Archivado en Comunicats, Salut Laboral, socio economic

Concentracions a Barcelona, Madrid, Bilbao, Sevilla i València de delegats i delegades de les mútues d’accidents de CCOO i UGT

CCOO exigeix la paralització de la tramitació del Reial decret i que s’obri un procés de negociació

Més de 250 delegats i delegades s’han concentrat davant la Delegació de Govern de Barcelona per manifestar el seu rebuig a l'esborrany de Reial decret que pretén segregar, de les Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social, les activitats que aquestes realitzen com Serveis de Prevenció. La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA-CCOO) entén que amb aquesta externalització es prioritza l'obtenció de beneficis enfront de l'objectiu de reduir la sinistralitat laboral, per la qual cosa exigeix que es paralitzi la tramitació del projecte i s’obri un procés de negociació davant els Serveis de Prevenció d’accidents laborals.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

Per a COMFIA-CCOO l'aplicació del RD tindria com a conseqüència la pèrdua de llocs de treball, sembrant un clima d'inestabilitat laboral acompanyat del detriment de condicions laborals i salarials d'un col•lectiu proper als 8.000 treballadors a tot l’estat, alhora que afectarà a la pèrdua de qualitat del servei de prevenció d’accidents laborals a tots els sectors de la producció. Davant aquesta situació la Fes-UGT i COMFIA-CCOO demana a la patronal de les mútues i del sector assegurador la ampliació de l’ÁMBIT FUNCIONAL DEL CONVENI D’ASSEGURANCES I MUTUES, a fi efecte de garantir l’estabilitat dels treballadors i treballadores afectades.

Si finalment es produeix la segregació, COMFIA-CCOO considera imprescindible que aquesta es produeixi sota els següents criteris, dels quals demana obrir un procés de negociació::

- Que es constitueixin entitats especialitzades, sense ànim de lucre, dotades d'un Estatut Específic.
- Que els òrgans de govern deurien comptar amb participació sindical paritària.
- Que estiguessin subjectes al Tribunal de Comptes i a la Intervenció General de l'Estat.
- Que la segregació dels Recursos Humans deuria realitzar-se mitjançant un protocol signat entre la representació empresarial i els sindicats més representatius que garanteixin el manteniment de les seves condicions laborals i salarials actuals i la permanència sota el camp d'aplicació del Conveni d'Assegurances i Mútues.

COMFIA-CCOO Catalunya

Infórmate