Archivado en Comunicats, Ocupacio

La temporalitat al BBVA

Contractació en BBVA - Catalunya

CC OO ja fa molt temps que estem treballant per reduir la precarietat que afecta, en general al sector Bancari, i molt particularment al nostre Banc.

Este artículo se publicó originalmente en BBVA (Sección Sindical BBVA) ,

En aquest sentit, per exemple, per tal d'afavorir l'ocupació estable i les possibilitats de contractació directe, en el darrer conveni hem signat un acord pel qual tots els Bancs que pretenguin incrementar la durada dels contractes eventuals, hauran de demostrar i garantir una mitjana anual del 90% de contractes fixes.

D'altra banda, al BBVA, actualment estem negociant amb l'empresa una proposta -que ja vam fer pública a l'Abril de l'any passat-, per tal de limitar els contractes en pràctiques a un màxim d'un any.

Pel que fa al personal contractat a través d'empreses de treball temporal (ETT'S) les Inspeccions de Treball ja han començat a visitar les Oficines del BBVA a Catalunya, per tal de comprovar la correcta utilització d'aquesta fórmula de contractació laboral. Celebrem, doncs, que finalment es produeixi una resposta de l'Administració en línia a les nostres reclamacions en aquest sentit i ens personarem en totes les citacions que ens sigui possible arreu de Catalunya.

Cal recordar que des de CC OO hem denunciat permanentment l'abús d'aquest tipus de contractes temporals en el nostre Banc, que en molts casos son utilitzats per cobrir llocs de treball fixos (hi ha companys que porten ja molts anys encadenant aquest tipus de contractes sense que se'ls consolidi el lloc de feina).

Per acabar, volem advertir que part dels documents i les dades que sol·licitaran els Inspectors en les seves visites, en ocasions no faran referència a la pròpia Oficina, sinó al conjunt de la província. Per tant, el responsable de cada centre haurà de trametre aquestes peticions directament a Relacions Laborals, que centralitzarà aquesta funció. CC OO, però, ens oferim a atendre qualsevol dubte que en relació a aquest tema pugui sorgir.

Seguim treballant, seguirem informant. Juny 2005

Veure comunicat en pdf