Archivado en Comunicats, socio economic

A Barcelona del 28 de juny a l'1 de juliol

Més d'un centenar d'organitzacions sindicals del món participaran en el diàleg 'Cultures del Treball'

El Diàleg de Les Cultures del Treball és un dels grans debats que organitza el Fórum de les Cultures 2004. Reunirà a més d'un centenar d'organitzacions de tot el món membres de la CES, la CIOSL i la CMT.

En el diàleg participaran treballadors, sindicalistes, experts i personalitats per a construir de forma col·lectiva les respostes als interrogants que obren les incerteses de la globalització econòmica. El resultat del diàleg vol ser un manifest a favor d'una nova cultura solidària i sostenible del treball en tot el món, obert a les diferents tradicions, cultures i pràctiques dels treballadors.

El Diàleg s'organitza entorn de quatre grans eixos que es debatran durant els quatre dies: Un diagnòstic: 'Treball entre present i futur'; una anàlisi: 'Globalització i ocupació'; Un objectiu: 'L'ocupació per a tots és possible' i una reflexió: 'Sindicats: reptes i canvis'. Cadascun dels eixos contarà amb tres tallers de debat, una taula rodona i una conferència plenària.

Aquest diàleg està dirigit per Emilio Gabaglio, exsecretari general de la CES (Confederació Europea de Sindicats) i hi intervindran personalitats del món sindical com els secretaris generals de la CIOSL, Guy Ryder, de la CMT, Willy This, de la CES, John Monks, i evidentment, els secretaris generals de CCOO i UGT tant a nivell Estatal com de Catalunya. També intervindran personalitats polítiques com els ministres de Treball d'Argentina, Carlos Presa, i Brasil, Jacques Wagner, o la ex-comissària de la UE, Anna Diamantopoulos, i experts en distints temes a tractar com Richard Sennet (EUA), Marco Aurelio García (Brasil), Samir Amin (Egipte), Odile Quintin (França), Susan George (França), Manuel Castells (Espanya) o Alain Touraine (França).

Per a més informació:

Joana Agudo, secretària de Política Internacional de CC.OO. de Catalunya: 609.752.888