Archivado en Comunicats

Concentració de més de 300 delegats i delegades per reclamar un conveni digne per al sector de les TIC

Amb aquesta concentració, CCOO i UGT inicien les mobilitzacions per exigir a la patronal del sector de les TIC un canvi d’actitud i que sigui més respectuosa amb les condicions de treball.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

Més de 300 delegats i delegades del sector de les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) han realitzat una concentració a la Plaça Sant Jaume de Barcelona amb motiu de l’absolut estancament que pateixen les negociacions del conveni col·lectiu que afecten a prop de 40.000 treballadors/res a Catalunya i més de 120.000 arreu de l’estat espanyol.

El sector de les TIC el formen empreses consultores de planificació, organització d’empresa i comptable, empreses de serveis d’informàtica i d’estudis de mercat i de l’opinió pública. Presten servei tant a la pròpia Administració pública (Generalitat, ajuntaments…) com a les principals empreses de diferents sectors econòmics i productius: banca, estalvi, assegurances, indústria… com són “la Caixa”, Banc de Sabadell, Axa-Winterthur, SEAT, FECSA-Endesa, Gas Natural...

Al llarg de la negociació del XVI Conveni Col·lectiu la patronal AEC (Asociación Española de Consultoria) ha presentat una proposta, inacceptable per la part sindical, amb la que pretén seguir desregulant les condicions laborals del sector.

La patronal pretén amb la seva proposta:
- Treure l'antiguitat, una de les poques millores amb que compta el conveni vigent.
- Vincular l’horari de treball a l'acord amb el client, o sigui flexibilitat horària a criteri del client.
- No pagar les despeses generades pels desplaçaments que es realitzen a les oficines del client.
- Eliminar la voluntarietat per a la realització de guàrdies.
- Mantenir l'ambigüitat del sistema de classificació professional actual que no reflecteix la realitat del sector.

Davant aquesta situació, COMFIA-CCOO inicia les mobilitzacions en el sector a fi d’aconseguir els següents objectius pel proper conveni:
- Un sistema de classificació adaptat a la realitat actual
- Reducció de la jornada laboral anual
- Un salari just
- Un horari regulat
- Voluntarietat per a les guàrdies
- Manteniment de l'antiguitat
- Cobrar despeses pels desplaçaments

Aquesta concentració de delegats sindicals ha estat convocada simultàniament a Madrid, Barcelona i Saragossa.

COMFIA-CCOO Catalunya

Infórmate