Archivado en

Ens afecta a tots!

XVI Conveni de Planificació / 17 Setembre 2007 - Sogeti

S’està negociant el XVI Conveni Sectorial de Planificació i des de l’Agrupació TIC de COMFIA-CC.OO. veiem amb preocupació com l’actitud de la patronal del sector de les TICs, Asociación Española de Consultoria (AEC), i ANEIMO (Asociación Nacional de Empresas de Estudios de Mercado y Opinión Pública) impossibilita avançar en la mateixa.

Este artículo se publicó originalmente en Sogeti (Seccion Sindical Sogeti) ,

pdf print pmail

AEC: La patronal “canc”

Encara que els últims anys la patronal AEC no deixa de transmetre els seus desitjos de regular les condicions laborals d’un sector, com el nostre, tan necessitat d’això, els fets ens diuen tot el contrari: En els últims convenis signats, l’acord no ha pogut arribar molt més enllà d’una actualització de les taules salarials, això sí, sense adaptar-les a la realitat del sector.

Però, què entén l’AEC com “regular les condicions laborals”?

La proposta de la patronal per al nou conveni no només no avança, sinó que retrocedeix com els crancs, en les precàries condicions laborals que tenim a dia d’avui els que treballem en aquest sector.

La inacceptable proposta patronal indica el que entenen per regular el sector: vetllar únicament per la satisfacció dels seus clients i l'augment constant dels seus beneficis, amb un escenari de desorbitats emoluments pels seus directius enfront a unes condicions de treball cada vegada més deteriorades i exigents. No es d'extranyar que les aules d'Informàtica de les nostres universitats NO cobreixin ja les places per aquesta digna professió que alguns s'estàn encarregant de dilapidar.

Però una millora en el Conveni, a qui l’afecta realment?

Una millora substancial del nostre Conveni Sectorial ens beneficia globalment a tots. En concret, si:

• • En la teva empresa el Conveni de Planificació és l’única font de regulació laboral. Qualsevol millora redundarà directament sobre tu Les teves condicions laborals ens las vend la patronal com un got d'aigua gairebé ple quan realment tu i nosaltres sabem que està gairebé buit.

• En la teva empresa existeixen Convenis d'Empresa o Acords de millora sobre el Conveni Sectorial. Qualsevol avanç en el teu conveni d'empresa o pacte de millora va directament lligat a l'avanç dels mínims del Conveni Sectorial, per un motiu de competitivitat empresarial. Les teves condicions laborals les veu la patronal com l'oli en un got d'aigua. Per a que arribi més dalt l'oli hem de posar més aigua. Si no ho fem no pujarà el nivell de l'oli.

• La teva empresa pertany al sector, però existeix un altre Conveni Col·lectiu que la regula. Els avenços en el Conveni Sectorial acabaran a la llarga afectant-te, fruit de les continues fusions i absorcions a les que el sector ens te ja acostumats. O la teva empresa decidirà canviar més aviat que tard al Conveni Sectorial que menys reguli i més baix retribueixi.

No demanem res que tu hagis exigit ja …

• La supressió de l'actual article setè del XV Conveni Col·lectiu, Compensació i Absorció, de manera que les pujades de les taules salarials de Conveni suposin un increment real per a les plantilles que a dia d'avui tenen salaris por sobre del marcat en aquestes taules.

• Nou Sistema de Classificació professional amb taules salarials on els treballadors i treballadores de aquest sector trobin on ubicar-se, i tot això amb uns salaris propers als que ja es paguen en les empreses d'aquest sector.

• Una Jornada Anual màxima taxada que ens permeti gaudir d'un periode de Jornada intensiva d'estiu i un Festiu Conveni.

• Un salari mínim no inferior a 1.000 euros mensuals.

Ha arribat el moment

Creiem que ha arribat el moment de plantejar-nos que entre tots els treballadors i treballadores, conjuntament, derrotarem a la patronal del sector, organitzant-lo i normalitzant-lo d'acord als temps actuals.

Tant si t'afecta d'una manera o d'altra, necessitem el teu recolçament, necessitem la teva mobilització.

COMPTEM AMB TU ¡!

Descarrega Comunicat Agrupació Estatal(PDF)
Descarrega la Proposta de la Patronal AEC(PDF)

Afilia't a CC.OO.!