Archivado en Comunicats, Salari

Tindrem revisió salarial

Gràcies al Conveni veurem com els nostres salaris es revisen d'acord amb l'IPC real.

Este artículo se publicó originalmente en

pdf print pmail

Un any més, la previsió d'inflació que efectuen els governs de torn ha quedat superada per la realitat. A l'espera que l'Institut Nacional d'Estadística confirmi – a mitjans de Gener – aquesta dada com a definitiva, ja s'ha anticipat que la inflació acumulada a 31 de Desembre de 2005 ha estat del 3,8%.

Per pal·liar aquestes desviacions al alça de l’IPC, vam aconseguir acordar en el nostre Conveni Col·lectiu –en el que CCOO és el sindicat majoritari a la mesa negociadora- la inclusió d’una clàusula de revisió salarial, el que suposa que les caixes hauran d'abonar-nos els endarreriments corresponents a tot l'any 2005 per la diferència entre l'increment del 2% que hem estat percebent i l'esmentat 3,8%.

Una vegada s'hagi procedit a aquesta regularització, han d'aplicar l'increment acordat per al 2006, que és la previsió d’inflació fixada en els Pressupostos Generales de l’Estat per al 2006 i que s'ha xifrat en el 2%. Una xifra gens creïble pel que, segurament, ens serà molt útil, també aquest any, l'esmentada clàusula de revisió del Conveni.

En l'aspecte salarial, a més, es va incorporar una altra millora en aquest Conveni; l’anomenat “Plus Conveni” a percebre per una sola vegada a l'any en el primer trimestre, per un import lineal per a cada treballador i treballadora de 240 euros  per a aquest any 2006.

Aquest plus, de caràcter permanent i del mateix import per a tots els nivells, es revaloritzarà automàticament en el mateix percentatge que s'estableixi per al salari base en els successius Convenis a partir de l'any 2007.

Gener 2006

Infórmate