El dijous 1 de juny a la seu de CCOO a Barcelona

Jornada "Temps i Salut, és possible" amb motiu del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Davant la proximitat del Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones (28 de maig), el dijous 1 de juny, la Federació de Serveis de CCOO de Catalunya organitza una jornada "Temps i Salut, és possible" a la sala 42 de la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16, 4a planta).

28 d'abril - Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el Treball

La precarietat ens fa mal

La precarietat en el treball posa en perill la salut i la seguretat de totes les persones treballadores.
La precarietat en el treball ha augmentat la desigualtat i l'exclusió. Els seus efectes són prou coneguts: augment de l'atur, contractació temporal, treball a temps parcial, devaluació salarial, més accidents i malalties professionals, i també més danys derivats del treball i contingències que, malgrat que no es consideren laborals, estan relacionades amb el treball (estrès, ansietat, depressió, etc.).

CCOO celebra una nova sentència de nul·litat en l'acomiadament d'una treballadora en situació de baixa per malaltia

La sentència del Jutjat número 1 de Mataró dóna la raó a la demanda interposada pel gabinet Jurídic de CCOO en representació d'una treballadora de l'empresa d'hostaleria Edificacions del Litoral, que va ser acomiadada per  trobar-se en situació d'Incapacitat Temporal per malaltia comuna.

Butlletí Salut Laboral - NOVEMBRE 2016

Novetats i documentació d'interès i utilitat sindical davant la salut laboral

Jornada 21 de juny de 2016

DEFENSA DEL DRET DE LES PERSONES MALALTES A DESCANSAR AMB TRANQUIL·LITAT PER RECUPERAR LA SEVA PLENA SALUT

DRET A LA PLENA SALUT.- El dret a descansar i recuperar-se està qüestionat entre les mútues i l'ICAM a favor de les empreses, davant aquest fet les persones treballadores malaltes es veuen obligades a tornar al treball molts cops sense estar recuperades del tot per poder exercir en condicions la seva feina. Des de CCOO Serveis hem tractar aquest fet, cada cop més preocupant, amb l'objectiu de fer-lo visible i cercar possibilitats d'intervenció sindical.

Dilluns 23 de maig

JORNADA D'ACCIÓ PER LA SALUT DE LES DONES

El 28 de maig es commemora el Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones, iniciativa que va sortir de la V Trobada Internacional Dona i Salut celebrada l'any 1987 a Costa Rica. La Xarxa de Dones Llatinoamericanes i del Carib va proposar aquest dia, el 28 de maig, com una data per a la mobilització i la reivindicació, on la salut de les dones és la protagonista.