Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Mobbing

17 03 2004 Denúncia al banc per mobbing. (PDF:Cat. / Cast.)


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail


Mobbing


La persona que pateix mobbing pensa que callant la situació es solucionarà El 22 de març pròxim hi haurà la vista d’una denúncia per mobbing feta per un empleat de la zona de València del Grup Banc Sabadell. Les relacions laborals en aquesta zona es caracteritzen per les pressions, les males formes, fins i tot els maltractes verbals, tot això corroborat per les queixes que ens van arribant. La secció sindical de CCOO hem tractat diferents casos relacionats amb el mobbing, però fins avui no havia cap cas que arribés als jutjats. No deixa de ser comprensible fins a cert punt, ja que la persona que pateix mobbing, la majoria de vegades, es sent indefensa i té tanta por que prefereix callar, no fos cas que la seva situació esdevingués pitjor i pensa que callant la situació es solucionarà. Possiblement tots coneixeu la paraula mobbing o assetjament psicològic per la gran difusió que ha tingut últimament a través dels mitjans de comunicació. Els elements que el defineixen són unes conductes, de caràcter sistemàtic i freqüent, psicològicament agressives d’una o més persones cap a una altra. La recuperació de la salut, la defensa del lloc de treball i la recuperació de la dignitat de la persona, són tasques prioritàries Normalment, la persona que és sotmesa a aquest assetjament psicològic o mobbing és una de les últimes persones que s’adonen de la magnitud del problema que està vivint. Això es deu moltes vegades a la sensació de culpabilitat, d’aïllament i de deteriorament de la seva capacitat de resposta. També es pot agreujar per la seva possible situació depressiva que l’aboca a un increment de l’absentisme laboral que el porta finalment a la situació d’incapacitat temporal per al treball. El seu objectiu únic és allunyar-se del lloc de treball com a solució dels seus problemes. CCOO, com a representants dels treballadors, entenem que situacions d’aquest tipus mai haurien de succeir en els llocs de treball. Tanmateix, en cas que haguem d’afrontar-les les abordem des de tres punts molt concrets: la recuperació de la salut, la defensa del lloc de treball i la recuperació de la dignitat de la persona. El banc quan ha hagut d´actuar davant d´un cas de mobbing ha optat per no acceptar la situació Generalment, les empreses tenen a les seves mans la manera d’evitar al màxim que es donin situacions de mobbing o assetjament psicològic a les seves organitzacions. Aquestes situacions acostumen a succeir en empreses que tenen unes càrregues de treball excessives, una organització del treball i una definició de funcions dolentes, una inexistència de mètodes eficaços en la resolució de conflictes, uns mitjans de comunicació i informació interns deficients… Quin és el nostre entorn més immediat? Es poden donar casos d’aquestes característiques en els nostres centres de treball? Per què no s’han fet en la nostra empresa les avaluacions de riscos psicosocials? Com ha reaccionat el banc davant els casos d’assetjament psicològic o mobbing? En realitat, fins ara, el banc quan ha hagut d’actuar davant de casos d’aquestes característiques ha optat per no acceptar la situació i únicament, de vegades, ha traslladat la personal afectada, però no ha intervingut directament sobre l’assetjador. Exigim a l´empresa que aquests temes siguin tractats de manera seriosa i contundent Des d’aquí manifestem el nostre suport a aquest company que anirà a judici dilluns; també animem els empleats que es troben en situacions semblants que perdin la por i ens ho comuniquin. De la mateixa manera, exigim a l’empresa que les situacions d’aquesta mena els tracti de manera seriosa i contundent per tal de prevenir al màxim la salut dels seus treballadors i una primera mesura per actuar en aquesta direcció podria ser la d´efectuar l´avaluació de riscos psicosocials.


Sabadell, març de 2004

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es