Archivado en Comunicats, beneficis socials

Avís per a navegants

CCOO No tolerarem que algunes Direccions aprofitin la crisi per a fer reestructuracions encobertes o per a retallar drets

Este artículo se publicó originalmente en

Que la crisi ha arribat a l'economia real i que això sí afecta molt directament a les nostres entitats és un fet que ningú discuteix. Que els treballadors i treballadores no són els responsables de la mateixa, tampoc ho discuteix ningú.

No obstant això, algunes direccions – que a més solen coincidir amb les que no es distingeixen especialment per l'excel•lència de la seva gestió- pretenen aprofitar-se del moment i “camuflar” les seves mancances – que són bastant anteriors a l'esclat de la crisi- procedint a una reducció de costos per diverses vies, que tenen el fil comú que són els treballadors els qui “paguen”.

Així, mentre sembla lògic que s’aturi en sec la massiva obertura de sucursals, el que comporta un descens de noves contractacions, ja no ho és - i CCOO ens hi oposarem amb fermesa- que en algunes entitats:

☛s'intensifiquin els acomiadaments per baix “rendiment” o
☛no es renovin contractes la finalitat dels quals clarament era la de la continuïtat en l'empresa o
☛es posin serioses dificultats a la reincorporació de les excedències o
 ☛s'apliquin mesures disciplinàries als responsables de les oficines per actuacions que, fins
     fa poc, eren encoratjades i premiades per les Direccions o
 ☛no es cobreixin les baixes de certa durada o
 ☛es deixin oficines amb una sola persona agreujant el problema de la inseguretat o
 ☛augmentin les pressions per a perllongar la jornada fins a traspassar la frontera de
     l'assetjament moral
...........per posar uns quants exemples.

CCOO sabem en quines caixes es produeixen alguns, bastants o tots aquests fets encara que evitarem, de moment, assenyalar a cap entitat amb el dit més enllà de l'àmbit intern, encara que això no significa obviar les responsabilitats que de les actuacions dels gestors es desprenguin. El fet que la turbulenta situació actual hagi enxampat a unes quantes Direccions “amb els deures per fer” no justifica l'adopció de mesures com les que hem esmentat les quals, a més, no són la solució del problema.

CCOO romandrem atents a l'evolució dels esdeveniments a cada caixa i obrarem en conseqüència enfront d'aquelles actuacions que puguin afectar a l'estabilitat en l'ocupació i als drets de les plantilles.