Archivado en Comunicats

Les direccions de les Caixes catalanes volen treure profit d'una tarda comercialment inútil

Són majoria les caixes que SÍ tancaran la tarda del dia 5 (a canvi de res – la majoria – o de compensar de manera consensuada) Mataró, 4 de gener de 2006

Este artículo se publicó originalmente en

Tot i així la proposta que vam fer els sindicats implicava la recuperació d’aquestes tres hores i mitja, és a dir, ni  tan sols hem pretès que ens “regalin” allò que tenim més que guanyat.

Cal que recordem aquest tracte de les direccions totes les vegades que se’ns demanen esforços extraordinaris, perquè la lògica decepció - i fins i tot l’enuig - per no poder gaudir d’aquesta tarda tan significativa no ens dugui a confondre qui són els responsables d’aquesta situació.

Són els mateixos que no dubten, diàriament, a demanar-nos que prolonguem – GRATIS -  la nostra jornada, que siguem “flexibles” a l’hora d’exercir els nostres drets i que hi tornem totes les tardes que calgui, sovint amb pressions i en alguns casos fins i tot amenaces, són les Direccions que s’omplen la boca de Responsabilitat Social Corporativa i de dir que la plantilla és el principal actiu, mentre són incapaços de dur a la pràctica aquest discurs amb un tema tan senzill i tan sensible com el que els hem plantejat.

La proposta que ens fan, és un menyspreu a la plantilla, trenca – en favor seu -l’equilibri del Conveni, frega l’avarícia i és un exemple de com entenen la negociació col·lectiva: si volen treure partit d’una situació com aquesta, tot jugant amb els sentiments de la gent, què no pretendran amb altres temes de més envergadura ?. No ens ho podem permetre ni els ho podem permetre. Potser cal que aprenguem a saber dir NO, com fan ells.

(Recordem que teníem cada any aquest problema amb el dijous sant i finalment vam aconseguir que fos no laborable per Conveni, a canvi de res i per sempre).

Són majoria les caixes que SÍ tancaran la tarda del dia 5

(a canvi de res – la majoria – o de compensar de manera consensuada):

Per acords de no treballar totes o algunes tardes de dijous
:

Bancaixa, Unicaja, El Monte, C. San Fernando, C. Gral.Granada, C. Jaén, Caja Sur, C. Duero i Sa Nostra.

Perquè han decidit no treballar la tarda del dia 5:

CAM (Mediterrani), Caja Murcia, Caixa Galícia, Caixanova, C. Segovia, CAI (Inmaculada), C. Cantabria, C.España, C.Gral. Canàries, C. Insular Canàries, C. Asturias, C. Extremadura, C. Municipal de Burgos, C. Círuclo Católico Burgos, C. Ávila i CECA.