Mediació en el SIMA: DIA vol que hi hagi vaga

CCOO i l'empresa DIA s'han reunit aquest matí en la Fundació SIMA (SERVICIO Interconfederal de Mediación y Arbitraje) per evitar que els terminis legals condicionin la negociació. L'empresa ha negat qualsevol possibilitat d'acord.

CCOO va convocar divendres passat una vaga en l'empresa DIA amb l'objectiu que aquesta retiri l?ERO que s'està negociant actualment ?atès que el Consell d'Administració es troba immers en un procés de presa de decisions que resulta de vital transcendència per al futur immediat de les persones del Grup i del present procediment?.

CCOO ha sol·licitat que l'expedient es retiri fins que no es traslladi a la representació sindical aquestes decisions, és a dir, fins que no es conegui el resultat de la votació dels accionistes el proper 20 de març. DIA s'ha negat.

Davant la negativa de l'empresa, CCOO ha demanat una pròrroga en la negociació de 15 dies a partir del 20 de març, ja que el termini legal acaba el 24 de març, 4 dies després de la Junta d'Accionistes. DIA ha dit que no.

Per a CCOO, plantejar un ERO sense conèixer dades bàsiques, com qui va a dirigir l'empresa a partir de la setmana que ve no té sentit, però l'empresa ha decidit mantenir la seva posició contra tot.

La pressió de la plantilla ja els està fent replantejar-se els termes de l'expedient i aquesta no ha fet més que començar. Avui, al mateix temps que l'empresa es negava a arribar a un acord, centenars de treballadores en més de 16 localitats, entre elles Granollers i Girona, s'han concentrat per exigir-los que retirin l'ERO. A més, el sindicat USO s'ha adherit a la convocatòria de vaga plantejada per CCOO.

Què fa falta perquè DIA entengui que la seva posició va en contra de tota lògica?

CCOO Servicios

>> La plantilla de DIA anirà a la vaga el proper 20 de març de 10:00 a 12:00 i de 17:00 a 19:00 en tots els centres de treball.