Archivado en Comunicats, Salari

Continua la campanya en contra de les absorcions salarials

17 08 07 Fins ara hem rebut 3.000 firmes d´adhesió. Volem insistir en aquest argument diferenciador: el SAA ha de ser una eina de retribució/incentivació EXTRACONVENI, no pot SUPLANTAR el Conveni Col·lectiu, per a això l’haurien de negociar i acordar-ho amb la representació dels treballadors, i el SAA, com el seu nom indica, no és negociat sinó ASSIGNAT unilateralment per l’empresa. Si estàs d’acord amb la nostra proposta i encara no l’has firmada, no t’esperis més i ENVIA’NS TEVA FIRMA. (PDF:Cat /Cas/) També a través d´internet Mostra la teva protesta !

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

CONTINUA LA CAMPANYA EN CONTRA DE LES ABSORCIONS SALARIALS

Tots i totes heu rebut una còpia de la carta que volem presentar al Sr. Oliu, president de Banc Sabadell, en què se li sol·licita que no s’absorbeixi l’aplicació del CCB, que aquest any implica un increment mitjà del 5,55% (1/4 paga de beneficis; article18. 2,75% d’increment acordat per a aquest any i ¼ de paga de productivitat l’agost; article 19).

L’empresa afirma estar convençuda que la immensa majoria de la plantilla està satisfeta amb els increments salarials aplicats el febrer. Nosaltres no ho podem saber i ells tampoc. El que sí que sabem és que entre el 45 i el 50% de la plantilla va considerar negativament la política retributiva del banc en l´Enquesta de clima laboral de 2006

El mes passat, l’empresa va informar, a través de la revista interna CanalBS (pág.21) sobre el SAA aplicat el febrer. Segons les seves dades, el 42,20% de la plantilla ha percebut un increment inferior al 5%; un 25,24% entre el 5 i el 7,5%; un 16,41 entre el 7,5 i el 10%, i un 16,16% ha percebut increments superiors al 10%. No podem saber quin percentatge d’aquests increments correspon a l’aplicació del CCB. Hem de tenir en compte que, a més de l´increment esmentat del 5,55%, aquelles persones a les quals aquest any els correspongui un canvi de categoria o un trienni d´antiguitat poden arribar a tenir un increment superior al10%, i això continuarà sent el Conveni Col·lectiu Estatal de Banca, no pas el salari assignat anual.

En qualsevol cas, com el mateix banc fa saber, un elevat percentatge de la plantilla té increments inferiors al CCB i en conseqüència pateix una clara pèrdua de poder adquisitiu i això l’un any en què el banc té uns increments del 60,1% respecte al mateix període de l’any anterior. No estem d’acord amb un sistema retributiu que absorbeix salari guanyat anteriorment i que, en lloc d´INCENTIVAR pels esforços de la plantilla, sembla que només pretengui "substituir" el Conveni Col·lectiu de Banca.

Fins ara hem rebut 3.000 firmes d´adhesió. Si estàs d’acord amb la nostra proposta i encara no l’has firmada, no t’esperis més i ENVIA’NS TEVA FIRMA.

Sabadell, 17 d’agost de 2007