Archivado en Comunicats, Salut Laboral

L’ATRACAMENT COM A RISC LABORAL

Caixa Sabadell - Comunicat

Caixa Sabadell ha presentat recurs a la sentència de l'Audiència Nacional que dictamina la obligació de les entitats financeres d'avaluar l'atracament com a risc laboral: Continuen malgastant uns recursos preciosos en els tribunals, que es podrien aplicar a la prevenció.

Este artículo se publicó originalmente en

De moment, la mesura que ha pres la Direcció és promoure el desblindatge d'oficines, argumentant criteris comercials. Estem convençuts que l'actual model de configuració de les oficines, amb un espai dins del blindatge d’atenció personalitzada, dóna una discreció i seguretat molt valorada per la nostra clientela.

En diverses ocasions hem demanat quins son els paràmetres (estudi de l’entorn-barri en concret....) i qui decideix que una oficina estigui blindada o no, i fins ara no hi cap resposta concreta al respecte (com sempre, no hi ha ningú que es mulli).

Malgrat que preferim les oficines blindades, per raons obvies de seguretat del conjunt de la plantilla d’oficines, no ens hem oposat a que algunes, pel seu emplaçament o tipologia, puguin estar desblindades, sempre i quan s’informi prèviament al Comitè de Seguretat i Salut i es coneguin quines són les mesures de seguretat alternatives.

Voldríem recordar a la Direcció que no hem estat bel•ligerants en aquest tema, sinó que sempre hem buscat solucions satisfactòries per ambdues parts. Tan sols vam posar inconvenients al desblindatge de dues oficines: la 902 (Girona - Lluís Pericot) i la 615 (Barcelona – Camèlies). Les dues es van obrir finalment sense blindatge, les dues van patir un atracament i les dues han tornat a blindar-se. Com està demostrat, la desaparició del blindatge incrementa els riscos i facilita els incidents.

Recentment, la Direcció ens ha comunicat que no pensa complir amb aquests acords que es van prendre al Comitè de Seguretat i Salut, al•legant que eren compromisos adquirits per la Direcció anterior:

1. “Si la Caixa decideix obrir una Oficina sense blindatge i un empleat té por o no hi està d'acord es procuraria mobilitzar-lo envers una altra oficina. En qualsevol cas, es procurarà trobar una solució adient per ambdues parts.”
  2. “Quan la Caixa decideixi fer oficines sense blindatge s'informarà al Comitè de Seguretat i Salut”.

La Direcció demana compromís, rigor i acompliment d'objectius. Això mateix demanem a la Direcció vers als empleats i que apliqui la Responsabilitat Social Empresarial també en l’àmbit dels Recursos Humans, donant protecció al màxim valor de l’Entitat: LES PERSONES.

ÚLTIMS INFORTUNIS!!

Malauradament la setmana passada hem patit dos atracaments.

En un d’ells els assaltants van encanonar a les empleades de l’oficina, que només porta 20 dies oberta, posant en perill les seves vides. Es van emportar una quantitat de diners i les empleades pateixen trastorns (por, neguit, insomni, ansietat) que duraran força temps.

En l’altre, malgrat els atracadors també portaven armes de foc, els empleats no van patir cap risc per la seva vida i, apart de l’ensurt, els traumes psicològics no aniran més enllà.

La diferència entre les dues oficines és que una té blindatge, i l’altre no. Endevines quina és?

Una bona raó per afiliar-te a CCOO:

T’ajudem a protegir la teva seguretat
en el lloc de treball