Archivado en Comunicats

2008: una mirada enrera

Caixa Sabadell - Comunicar

Este artículo se publicó originalmente en

2008: UN ANY DE CONVULSIÓ SOCIAL I ECONÒMICA

Un any més tornem a repetir nota: necessitem millorar les relacions laborals i progressar adequadament per fer-les més estables i satisfactòries. Amb l’excusa de la crisi, la Direcció no ha actuat d’acord als valors que ella mateixa ens imposa; i això ens ha portat a una certa sequera, tant en la participació dels representants dels treballadors i treballadores, com en la consecució d’acords.

Aquest 2008 ens deixa en el terreny laboral els resultats del bon conveni que es va signar a finals de 2007:

·      El proper gener se’ns actualitzarà l’IPC real d’aquest any.

·      També se’ns abonarà el plus conveni ( 285 €) i el plus conveni variable (un quart de paga del nivell retributiu corresponent).

·      El pagament de màsters i posgraus, fins a 1.800 €.

Així mateix, a l’octubre, aquesta secció sindical va arribar a un acord amb la Caixa per al “Reconeixement de l’ antiguitat i l’experiència del temps de serveis prestats mitjançant contractes temporals”, que ha afectat a més de 300 persones de la plantilla.

Com aspectes negatius remarquem els següents:

·      La no millora de les condicions dels préstecs dels empleats (una proposta que va fer aquesta Secció Sindical, i que ha estat vinculada per part de la Direcció a l’horari flexible pels SSCC, les assegurances de vida pels préstecs, etc. Ha passat un any i encara no sabem exactament que vol la Direcció, doncs les seves propostes són erràtiques i moltes vegades inversemblants).

·      Els companys i companyes de la xarxa segueixen patint, en pròpia carn, l’eliminació de l’equip volant.

·      El desgavell de les vacances d’estiu que s’ha produït en oficines d’una, dues o tres persones, per una absoluta  manca de planificació i previsió.

·      Continua l’opacitat i manca d’informació a la plantilla del nou Pla de Desenvolupament Professional.

·      La reducció encoberta de plantilla, amb la finalització de prop de 50 contractes fixos en període de prova, sota l’excusa peregrina de “no donar el perfil”.

·      La “guinda” de cada desembre. Aquest any els hi ha tocat rebre als jubilats parcials, que han vist que després d’estar treballant molts any en la Institució (i encara són treballadors i treballadores en actiu), se’ls hi nega el regal pel 150 aniversari. Un cop més, la raó economicista ha passat pel davant del compromís, la dedicació i la fidelitat d’aquestes persones.

2009: UN ANY PLE D’INCERTESES I SENSE UN RUMB CLAR

Hem de parlar clar: el 2009 serà un any difícil, molt difícil.

Per això li demanem a la Direcció que no cerqui fórmules màgiques ni grans cops d’efecte basats en la demagògia o la retòrica buida. Com exemple li voldríem dir que aparqui aquests intents per fusionar el “Qüestió de tracte” amb el “Fem-ho”, que no generi més confusió, i que definitivament ens centrem en el primer. Sí li demanem, en canvi, molta imaginació amarada de sentit comú i un canvi d’estil.

Un canvi d’estil que passa en les relacions laborals per tenir l’avinença de la representació legal dels treballadors i treballadores en les qüestions que els hi afecten: ocupació, reestructuració de la xarxa comercial, drets laborals.

El nostre camí, com a representants del personal seguirà sent el del diàleg i la negociació fins a l’extenuació; i com som persones tossudament optimistes, pensem que la situació laboral a casa nostra millorarà l’any vinent, malgrat els núvols negres  que hi ha sobre el sistema financer i l’economia en general.

Així doncs, ens proposem millorar en qualitat i quantitat les relacions amb la Direcció, i intentar resoldre temes com millorar tot el referent a operacions financeres amb empleats, establir un pla de formació i desenvolupament amb unes regles de joc conegudes per tothom, emprendre de veritat accions d’RSE i la contractació de treballadors amb discapacitat o empreses d’inserció laboral.

BON ANY 2009, PAU I PROSPERITAT PER A TOTHOM

I PER A CAIXA SABADELL