Archivado en Comunicats

TANCAMENT OFICINES AGOST - BBVA

¿ Què fer ?

El proper mes d’Agost està previst que tanquin a Catalunya més de 60 oficines de Banca Comercial, per un període de temps que oscil·la entre els 11 i els 29 dies, durant els quals els treballadors i treballadores d’aquestes oficines s’incorporaran a una altra, més o menys propera.


Este artículo se publicó originalmente en BBVA (Sección Sindical BBVA) ,


pdf print pmail

Un dels molts efectes negatius del projecte Clima és la reducció de plantilla que han patit totes les oficines, especialment les dependents. Això comporta que si ja en circumstàncies normals es fa difícil atendre les tasques diàries, en els moments en que per diferents raons hi ha una manca excepcional de personal (vacances, dissabtes d’hivern, baixes, etc.) la situació és directament insostenible.

La solució natural a aquesta situació en una empresa que declara beneficis milionaris cada trimestre, és la contractació de personal eventual. Però, es clar, ja sabem que el principal objectiu del projecte Clima és la reducció de despeses. No importen les conseqüències sobre els clients ni les plantilles.

El Banc insisteix en que l’organització del treball és patrimoni de l’Empresa, però qui finalment patim les conseqüències de tanta disbauxa, falta de planificació i decisions  esbojarrades, som els treballadors i les treballadores. Per tant volem alertar d’algunes de les incidències que sense cap mena de dubte es produiran en aquestes oficines el proper mes i donar les corresponents orientacions de com actuar quan es produeixin, per tal d’evitar situacions no desitjades.

  • El registre de signatures de l’Oficina tancada ha de traslladar-se a l’oficina receptora. Si això no succeeix, no hem d’atendre, sense prèvia autorització, cap pagament o operació que requereixi la comprovació de la firma del client.  Si ho fem, després les conseqüències les pagarem nosaltres.
  • L’efectiu per recarregar el caixer de l’Oficina tancada no ha de ser transportat mai, en cap cas, per un empleat des de l’oficina receptora, malgrat la probable proximitat de les dues oficines. El transport de diners, tal com determina la llei, s’ha de fer mitjançant un furgó blindat i per una empresa de seguretat especialitzada. Si anem pel carrer passejant una saca amb efectiu i som víctimes d’un atracament, les conseqüències les pagarem també nosaltres.
  • Resultarà inevitable desplaçar-se sovint a l’oficina tancada, ja que hi ha documentació que es necessari consultar en moltes ocasions (expedients, llistats, etc.). Això només ho podrà fer un apoderat, ja que requereix tenir les claus de l’Oficina, però en tot cas pot representar un risc per a la seguretat del treballador. Cal mirar d’evitar tant com es pugui aquesta situació, i fer-ho sempre extremant les precaucions, com per exemple no anar-hi sols.
  • Es previsible que en l’oficina receptora, en alguns casos, hi hagi manca d’espai. No hem d’acceptar no disposar d’un lloc de treball en les condicions adequades.
  • Durant els dies que romangui tancada l’oficina, es perdrà, inevitablement, productivitat, la qual cosa afectarà la consecució d’objectius. Cal demanar una correcció dels pressupostos.
  • Per l’experiència que tenim de l’any passat a Madrid on ja van tancar 30 oficines, poden produir-se problemes en: la recepció de les valises, les impressores d’oficina, la manca de responsables de l’oficina tancada a l’oficina receptora, etc. Qualsevol d’aquestes incidències que creiem puguin comportar conseqüències en l’operativa normal, cal posar-les immediatament, per escrit, en coneixement dels responsables (director de CBC, director de zona, RRLL, etc.).
  • Ja hem tingut noticies de que en algun cas s’ha pressionat als treballadors de l’oficina que tanca per que modifiquin les vacances i les agafin a l’agost per aprofitar el període de tancament. Òbviament, això és inacceptable. Si succeís, cal posar-se en contacte amb CCOO per tal d’aclarir i solventar la situació.

Capítol apart mereix també la repercussió que aquesta iniciativa tindrà sobre els clients.

Segons el BBVA el Projecte Clima “mejora la capacidad comercial y de acercamiento al cliente” . Doncs bé, no sembla que tancant l’oficina habitual del client, desviant-lo a una altra, incrementant les cues de caixa al sumar clients de dues oficines, empitjorant l’atenció telefònica (el desviament de trucades i de fax l’any passat va funcionar molt malament), etc. hagi de millorar molt la qualitat d’atenció i l’apropament al client.

D’altra banda, després de l’estiu s’ha confirmat el tancament definitiu d’unes 40 oficines més a Catalunya i la consegüent  reestructuració d’algunes CBC. Tot plegat ha fet que en els darrers mesos el BBVA estigui perdent quota de mercat (si bé hi ha  clients que mantenen el compte, estan desviant moltes operacions a altres entitats), i aquesta situació no farà més que incrementar la fuita.

Al final, però, ”els responsables de l’organització del treball” no hi tindran res a veure en aquest desastre, i els únics culpables serem els de sempre: els treballadors i les treballadores.

Si la teva és una de les oficines afectades, tant com a oficina tancada o com a receptora, i tens cap dubte o conflicte per aquesta qüestió, no dubtis en posar-te en contacte amb CCOO. Nosaltres no tanquem a l’agost.

2-07-08

veure Comunicat en pdf
veure Relació en pdf

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es