Archivado en Comunicats

Una de Freda i una de calenta

Caixa Sabadell - Comunicat

Igual que ahir felicitàvem a la Direcció pel pacte aconseguit, avui lamentem la darrera idea que ha tingut per abaratir costos: la suspensió de contracte de 16 empleats que estan a tocar de la data de jubilació parcial, perquè es puguin quedar a casa sense venir a treballar. Tot això a canvi d’una reducció del sou del 12,5%, menyspreant la vàlua del seu treball i l’experiència acumulada.

Este artículo se publicó originalmente en

Una vegada més, la Direcció no té en compte a la Representació Legal dels Treballadors i Treballadores i fa efectiva una reducció encoberta de plantilla que va començar fa cinc mesos amb la finalització de contractes fixes en període de prova.

Malgrat que algú pugui pensar que és una bona notícia pels “afortunats”, des de la secció sindical de CCOO tenim l’obligació de mirar pel conjunt de l’Entitat i per tant, hem de manifestar-nos en contra d’aquesta mesura pels motius següents:

·  Sobrecarrega encara més la feina als centres de treball, ja que aquestes persones no seran substituïdes i, per tant, el seu treball se l’hauran de repartir entre els companys i companyes.

·  És discriminatòria envers els altres companys i companyes que es troben en una situació similar i hauran de continuar treballant fins no se sap quan. A més, és poc transparent, ja que no hi ha un criteri clar a l’hora d’escollir els beneficiats.

·  En època de crisi no ens podem permetre pagar un salari sense obtenir un treball a canvi.

Des de CCOO continuem apostant per la defensa dels llocs de treball i l’estabilitat en l’ocupació. Si es volen adoptar mesures d’estalvi de costos n’hi ha de més efectives i menys traumàtiques per a la Caixa. Malgrat tot, vetllarem per la transparència i legalitat del procés i per la seguretat dels companys i companyes afectats.