Archivado en Comunicats

Inici de mobilitzacions a les empreses d’ITV a Catalunya

CCOO exigeix un canvi d’actitud de les empreses i de la Generalitat per desbloquejar la negociació del conveni

La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO) denuncia que les empreses d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV) tenen paralitzada la negociació del Conveni Col•lectiu utilitzant-lo com a pressió davant la manca de transparència que mostra la Generalitat amb el futur del sector.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

Des del moment que la Generalitat va anunciar que modificaria el règim d’explotació de les ITV passant de concessió a autorització, COMFIA-CCOO es va marcar dos objectius bàsics, el manteniment de les condicions i els llocs de treball dels més de 700 treballadors que donen servei arreu de Catalunya i el manteniment de la qualitat en el servei.

COMFIA-CCOO denuncia que en tot aquest temps la relació amb la Conselleria d’Indústria i Treball s’ha limitat a una reunió amb el Conseller a l’octubre de 2004, on aquest va adquirir el compromís d’informar als representants sindicals de l’avantprojecte i acceptar possibles aportacions, cosa que no ha estat així, essent del tot impossible cap més contacte tot i les reiterades sol•licituds que s’han fet per clarificar la situació del sector.

Aquesta situació (més de 7 mesos de retard segons les previsions inicials de la Conselleria), ha fet que les Empreses del sector (Applus i RVSA) mantinguin bloquejada la negociació utilitzant el conflicte amb l’Administració per negar la negociació del Conveni, utilitzant aquest com a element de pressió davant les negociacions que mantenen amb l’Administració.

Per tot això COMFIA-CCOO inicia aquesta setmana una campanya d’actuacions, des de les empreses (amb pancartes, adhesius reivindicatius) i una concentració de delegats i delegades pel proper divendres dia 8 de juliol davant del Departament de Treball i Indústria a Diagonal 405 bis de Barcelona, amb l’objectiu d’aconseguir la clarificació de les postures de l’Administració i aconseguir que les empreses negociïn amb seriositat el Conveni Sectorial. Si segueix bloquejada la situació, COMFIA-CCOO es planteja continuar amb accions més contundents.

COMFIA-CCOO Catalunya
5 de juliol de 2005