Archivado en Comunicats, Salari

Retribució variable. Transparència o opacitat

29 12 03 Aquest escrit ens permet tenir una visió clara i veraç pel que fa a la transparència o opacitat del sistema retributiu del Grup Banc Sabadell. (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

RETRIBUCIÓ VARIABLE

Transparència o Opacitat

Durant el mes de gener es portarà a terme la fixació dels objectius que, pel que fa al col·lectiu de retribució variable, tindran una repercussió directa en el seu salari. En relació amb el procés de marcar els objectius i el seu acompliment, CCOO hem publicat diversos escrits que us animem a consultar i que trobareu al nostre web (http://bs.comfia.net) ("Desenvolupament professional - Glossari de conceptes fonamentals" i "Valoració de l´acompliment d´objectius", dins del subapartat "Retribució salarial" de l´epígraf "Acció Sindical").

De fet, en aquest escrit ens centrarem en el tema de la retribució variable. Finalment, cap al setembre de 2003, l´organització va fer públic el seu sistema de retribució variable. Davant això, no està de més recordar que en la famosa enquesta de "clima humà" que va fer l´empresa un dels aspectes amb pitjor valoració era la transparència respecte a la política retributiva. Quan vàrem analitzar aquest sistema, vàrem comprovar que el grau de subjectivitat inherent a la seva aplicació fa que, en la pràctica, generi desconcert i desconfiança. De tota manera, com que no volem ser més papistes que el papa, ens sembla que és adequat fer un breu qüestionari que us permeti, a cadascuna de les persones afectades, valorar i mesurar el grau de transparència o opacitat que aplica, en la pràctica, l´empresa a l´hora de reconèixer els esforços de cadascú.

 Conec la valoració del meu lloc de treball?

 Conec com es determina el valor del meu lloc de treball?

 Conec el variable teòric del meu lloc de treball?

 Conec la meva variable target (quantitat final que em jugo amb la retribució variable)?

 Tenint en compte que, segons el sistema, la consolidació en el meu lloc de treball influeix en la variable target, m´han comunicat el meu grau de "consolidació"?

 Els objectius que m´ha marcat l´empresa, s´han consensuat amb mi?

 Conec els resultats que haig d´aconseguir per percebre el total de la variable target?

 Sé si hi ha uns acompliments mínims o màxims que puguin influir en el sou variable que puc cobrar

 Exactament, se quina és la variable que determina els "resultats del Grup"?

 Se en què consisteix la nota de qualitat?

Si voleu consultar més informació sobre el tema retributiu, la trobareu al nostre web, dins el subapartat "Retribució salarial" de l´epígraf "Acció Sindical". Contestar a aquest breu qüestionari us donarà una idea més clara a totes les persones que formeu part del col·lectiu de retribució variable de quines són les regles del joc i del grau de transparència i respecte que aplica l´empresa cap al seu personal, pel que fa a la política retributiva.

Sabadell, 29 de desembre de 2003