28 d?abril. Dia Internacional de la Seguretat i Salut en el treball

La salut dels treballadors i treballadores no està a disposició de l'empresari, no està en nòmina!

Des de CCOO Serveis volem posar en valor la tasca diària de tots i totes els que formem aquest sindicat en la defensa de la salut de les persones treballadores.

CCOO Serveis Catalunya

INFORMACIÓ

SALUT LABORAL

28 d'abril

VÍDEO:

28 d'abril, Confirmat! CCOO la garantia de la teva salut laboral

">28 de abril, ¡Confirmado! CCOO la garantía de tu salud laboral

>> CCOO consigue que la presión y el estrés sean reconocidos como riesgos de la profesión bancaria

>> CCOO consigue que el Tribunal Supremo aprecie falta de medidas de prevención suficientes ante los riesgos psicosociales en Caixabank

>> CCOO força a Zara a readmetre i adaptar el lloc de treball a una treballadora que va acomiadar vulnerant el seu propi codi ètic

>> CCOO fuerza a Zara a readmitir y adaptar el puesto de trabajo de una trabajadora que despidió vulnerando su propio código ético

Més informació 28 d'abril:

CCOO Catalunya

CCOO commemora el Dia Internacional de la Seguretat i la Salut en el treball

CS CCOO

La salud en el trabajo depende de leyes firmes, controles rigurosos y sindicatos fuertes

Documentació associada

Manifiesto 28 de Abril 2016

Gaceta Sindical 28 de abril

28 d?abril. Dia Internacional de la Seguretat i Salut en el treball

Des de CCOO Serveis volem posar en valor la tasca diària de tots i totes els que formem aquest sindicat en la defensa de la salut de les persones treballadores:

Aquest any celebrem el 28 d'abril, Dia Internacional de la Seguretat i Salut en el treball, després de 20 anys de vigència de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals (LPRL). Una llei que va suposar un important canvi des de la normativa franquista de seguretat i higiene, clarament reactiva, a un nou enfocament preventiu.

La LPRL no ha sofert l'envestida de les reformes laborals i ens segueix garantint uns drets bàsics per a la nostra salut en el treball. No obstant això, el debilitament de la negociació col·lectiva com a conseqüència d'aquestes reformes i les polítiques de salut neoliberals han deteriorat les condicions de treball i la prevenció en les empreses.

Els ERO que en els últims anys multitud d'empreses han dut a terme els han permès reduir plantilles i precaritzar les condicions de treball, sobrecarregant a les persones treballadores i ocasionant-los en molts casos danys físics i psicosocials.

En aquest context, s'uneix l?actitud de les mútues i també de l?ICAM (Institut Català d'Avaluacions Mèdiques) per forçar als treballadors i treballadores perquè s'incorporin el més aviat possible als seus llocs de treball, especialment greu en el cas del ICAM que dóna altes, en molts casos injustificades, vulnerant els seus drets com a pacients i com a ciutadans i ciutadanes enfront de l'Administració Pública. Persones a les quals no se les permet descansar ni recuperar-se.

I en aquest difícil panorama, l?acció sindical de les nostres seccions sindicals i delegats i delegades de prevenció és fonamental.

Conseqüència d'aquesta acció sindical, és la confiança dipositada per els treballadors i treballadores en les eleccions sindicals. CCOO continua guanyant les eleccions en la majoria d'empreses i ampliant la seva representació.

Perquè la salut dels treballadors i treballadores, no està en nòmina!

La teva salut no està a disposició de l?empresari!

1 de Maig

Barcelona, 11.30 h, Ronda Sant Pere / Passeig de Gràcia -
PUNT DE TROBADA CCOO Serveis: Ronda Sant Pere, 11

Girona, 12.00 h, Plaça de la Independència