Archivado en Comunicats, socio economic

3r CONGRÉS - COMFIA-CCOO CATALUNYA

COMFIA-CCOO inicia el seu procés congressual cridant a la participació als més de 24.000 afiliats i 2.200 delegats

"Aquí trobareu els documents de les conferències d'agrupacions i territoris de COMFIA Catalunya."
26.06.08.- La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO) fa públic el seu compromís per abordar les conseqüències de les dificultats econòmiques que afecten als sectors que representa.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

La Federació de Serveis Financers i Administratius de CCOO Catalunya (COMFIA-CCOO Catalunya) en la seva reunió de l’Executiva del 20 de juny, ha aprovat per unanimitat l’inici del seu 3r Congrés que es celebrarà els propers 23 i 24 d’octubre en el Word Trade Center de Barcelona. Alhora ha fet públic el document amb el balanç i les propostes de futur que es debatran entre els més de 24.000 afiliats que formen actualment COMFIA-CCOO Catalunya, també compta amb més de 2.200 delegats i delegades que representen al primer sindicat de la majoria dels sectors financers i administratius.

El Balanç que presenta l’executiva actual en el seu conjunt és excel·lent:

• És la Federació de CCOO de Catalunya que més creix en afiliació, en quatre anys ha passat de 19.000 afiliats a més de 24.000, passant a ser la segona Federació després de la del Metall.
  • Els treballadors han renovat i ampliat la seva confiança en les eleccions sindicals, donant la majoria absoluta en els sectors de Banca, Estalvi, Assegurances, Tecnologies de la Informació i Comunicació i Oficines i Despatxos. COMFIA té més de 2.200 delegats i delegades que representa el 49,30% d’un total de 4.500 escollits en tots els sectors a Catalunya.
  • Les condicions del treballadors en la negociació col·lectiva han millorat considerablement, on destaquen els nous convenis d’àmbit de Catalunya acordats en els darrers anys pels sectors d’Hostesses, d’Inspecció Tècnica de Vehicles, entre altres. Tan en aquests convenis, com en els estatals d’Estalvi, Banca, Assegurances, Rurals i Mediació, s’ha garantit el poder adquisitiu dels treballadors i treballadors amb la inclusió de la clàusula de revisió salarial en tots els convenis. S’ha millorat en aspectes com ha estat la conciliació de la vida personal i laboral mitjançant acords en moltes empreses.

COMFIA-CCOO de Catalunya asumeix el repte de treballar per superar la difícil situació econòmica en les millors condicions posibles i adquireix per tant, AMB L’IMPULS DE L’EXPERIÈNCIA, un compromís amb el conjunt de persones treballadores dels sectors financers i administratius (financers, immobiliàries, empreses de serveis, etc).

De cara al futur COMFIA-CCOO es proposa :

• AMB L’IMPULS DE L’EXPERIÈNCIA, reforçar l’organització sindical en l’empresa, davant l’actual situació econòmica, com la garantia pel manteniment de drets i condicions laborals; amb més afiliats i afiliades i amb més delegats i delegades sindicals.
  • AMB L’IMPULS DE L’EXPERIÈNCIA defensar i potenciï la negociació col·lectiva, com element clau per fer front a les situacions de desregularització laboral que realitzen les empreses.
  • AMB L’IMPULS DE L’EXPERIÈNCIA apostar per la formació dels treballadors i treballadores com a element de qualitat dels llocs de treball, a través de la realització d’un Pla de Carrera Professional adaptat a cada sector.
  • AMB L’IMPULS DE L’EXPERIÈNCIA exigir a les empreses coherència i efectivitat en el camp de la RESPONSABILITAT SOCIAL.
COMFIA-CCOO Catalunya