Archivado en

Signat el XV Conveni Col·lectiu Estatal d'empreses consultores de planificació, organització d'empreses i comptable..

XV Conveni Planificació / 28 Novembre 2006 - Sogeti

Finalment el passat 28 de Novembre es va signar el XV Conveni Sectorial Estatal d'empreses consultores de planificació, organització d'empresa i comptable, empreses de serveis d'informàtica i d'estudis de mercat i de l'opinió pública.

Este artículo se publicó originalmente en Sogeti (Seccion Sindical Sogeti) ,

Excepte en dos articles relatius al sector d'Estudis de Mercat i Opinió Pública, la resta de les modificacions del conveni afecten exclusivament a les Taules Salarials: Salari Base, Plus Conveni i Antiguitat.

Les Taules Salarials del XIV Conveni, una vegada actualitzades a la primera meitat de 2005 per l'IPC Real de 2004, han estat actualitzades ara en aplicació del XV Conveni, en primer lloc amb l'IPC Real de 2005 (3,7%) i tot seguit amb l'IPC Previst per a 2006 (2%). Aquestes taules seran de nou revisades una vegada que es publiqui l'IPC Real de 2006, en el que aquest excedeixi del 2%.

Per descomptat EXISTIRÀ RETROACTIVITAT per a aquells que tinguin salaris, en còmput anual, per sota del contemplat en les taules.

Com tots sabeu, degut a la clàusula de compensació i absorció recollida a l'article 7, que es manté en el Conveni XV, aquestes actualitzacions només afectaran a aquelles persones amb salari real coincident amb el salari recollit en les taules. És a dir, aquelles persones que tinguin algun tipus de complement extra-conveni que pugui absorbir l'increment salarial que li correspongui, NO veuran un increment efectiu del seu salari real, sinó que simplement veuran com el seu complement baixa el suficient per absorbir la pujada de taules.

Després d'un any i mig de mesa de negociació i amb les taules salarials congelades, no podíem continuar amb una taula de Conveni oberta a la qual encara li quedaven molts obstacles per salvar. Per això vam proposar a la patronal signar un conveni exclusivament salarial, i deixar per a 2007 el que esperem sigui definitivament el primer Conveni per a aquest sector.

Han estat moltes les reunions i les hores invertides en aquest conveni, moltes les expectatives generades i, per primera vegada hem comptat amb una àmplia representació d'una patronal, a través dels directors de RR.HH. d'algunes multinacionals d'aquest sector (T-System, Getronics, CapGemini, Atos, Soluziona, Accenture, Coritel), disposada a escoltar i proposar.

Al llarg de la negociació, patronal i sindicats, hem anat descobrint que tenim similars lectures sobre la marxa d'aquest sector, i també importants diferències en les solucions, que uns i altres tenim, per conciliar l'equilibri entre un adequat Desenvolupament Professional dels treballadors d'aquest sector amb el màxim respecte a la vida personal de cadascun, enfront de les taxes de productivitat requerides pels Patrons que al seu torn responen a les exigències de les Multinacionals de les quals són subsidiàries.

Des de CC.OO. tenim dues lectures ben diferents sobre fet que suposa aquest XV Conveni Sectorial: d'una banda sabem que el resultat final és pobre, semblant al d'altres anys, però d'altra banda estem convençuts que la negociació del XV Conveni representa un abans i un després, que sens dubte ha de tenir el seu reflex en el que serà el Conveni XVI.

I diem això perquè durant aquest any i mig s'han desplegat per part de CC.OO. recursos i mitjans fins ara impensables en aquest sector (només dir-vos que CC.OO. GRÀCIES AL SUPORT QUE ENS DONEU A LES ELECCIONS SINDICALS, JA COMPTA AMB MÉS DE 1.000 DELEGATS EN AQUEST SECTOR), perquè existeix un treball realitzat durant aquest any i mig que ens serveix íntegrament per enfrontar-nos al nou repte del XVI i perquè durant aquest temps hem guanyat en organització i coordinació, factors determinants per a, si és oportú, poder oferir una resposta adequada com sector.

Per tot això, des de CC.OO. ens prenem aquest tancament de conveni com UN PUNT I SEGUIT. Ara som més i més forts, comptem amb organitzacions Territorials exclusivament per a aquest sector, coneixem millor els problemes que ens importen als treballadors d'aquest sector, i finalment estem convençuts que COMPTEM AMB EL VOSTRE SUPORT PER PORTAR AQUEST VAIXELL A BON PORT.

Descarregar Atrasos Conveni.

Descarregar XV Conveni Col·lectiu.

Afilia't a CC.OO.!